Pollen and the city

Måste börja med att beklaga mig över det djävulskap som kallas pollen. Fy fan! Det går inte att räkna på hundra händer hur många gånger jag nyst idag. Och det är marathon nysningar också - atjo, atjo, atjo, atjo........ ATJO, ATJO, ATJO! Och det kliar överallt. I halsen, ögonen, näsan.. man vet inte vart man ska börja klia! Och det värsta... när du försöker klia i halsen, ja - då får du ONT i halsen istället eftersom du harklar dig. Vilken miss. För övrigt känner man sig svullen och sjuk. Jag tror faktiskt jag lyckats med bedriften att dra på min en förskylning som grädde på moset. Dessutom får man skavsår på näsan efter alla snytningar. Nu kanske ni tänker, men det finns ju tabletter, ta en för fan...Jag tar tabletter. Dom hjälper inte en dag som denna när alla träd slått ut samtidigt och det är blåsigt ute. Min ängel till mor har idag köpt en nässpray med saltlösning idag vilket ska ta bort pollen-partiklarna i näsan. WONDERFUL! Thank you mami.

image97

Idag avnjöts 1,5 kg räkor med delikat vin och fantastiskt trevligt sällskap - Marcus, Emil, Lis (hur stavar du?) och jag. Vädret på västkusten var (nästan) på topp och Saltholmen var the place to be.

image98

Här satt vi :)

Sen bar det av till Min bror & jag, ett turkiskt ställe som har god mat + dryck. Och efter detta väntade en härlig kvällpromenad genom underbara Göteborg.

image99

Utsikt från Masthuggskyrkan (Hyfsat suddig, men wtf.) Vackert var det.


Kommentarer
Postat av: E

de va laaa riiiktigt göött igår. havet, räkor och lite vitt vin på det! Ses på HeyBaberibakvällen!

Postat av: marcus

vilken fantastisk kväll det var! Karin du är verkligenn härligt. detta måste göras om!

2007-04-29 @ 13:51:00
URL: http://starcke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback