Nån gång kanske..

Värst vad lite ledighet kan göra för ditt mognande. Idag när jag varit ledig har jag:

1. Varit hos frisören
2. Varit på 421 (Ett otroligt modernt och roligt namn på ett köpcentrum inte sant? Man börjar nästan tycka att "Eken" i Kållered är bättre.)
3. Köpt en kabel på Media Markt på 421.
4. Köpt bröd.
5. Gymat.

Upptäckte även idag att Louise och jag hade lyckats alldeles förträffligt med vår tvätt. (Louise är inneboende under sin semester i Sverige!) Träningssockarna var fantastiskt mjuka och visst kände man sig aningen stolt.


Att man på riktigt kan känna sig uppgiven och avundsjuk på tjejerna i Sex and the city är ingen hemlighet. Dessa tjejer dejtar killar efter killar i varenda avsnitt. Ok, att det bor 8 miljoner människor i NY, men ändå... hur ofta händer det att man stöter på en kille bland tidningställen som spanar in en och rätt vad det är så är man på dejt? Och i vilken verklighet kan man gå före i kön på alla heta klubbar i stan och unna sig lyxiga drinkar? Dessutom är hela grejen med att Carrie jobbar ett skämt. Hade jag suttit en timma per dag vid datorn och skrivit ett "kåseri" hade jag fasen inte bott mitt i stan och jag hade definitivt inte kunnat köpa skor för 3000 kronor titt som tätt. Snarare levt som en lus på bidrag. Det är ju upprörande. Eller så får man glädjas av att man får drömma sig bort i 30 minuter med Carrie och co.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback