Yeah baby!

Snart är Cake en vuxen kvinna! (Det låter nästan som jag fått min första mens, men det är inte det det handlar om.) Det kan komma att bli en flytt så småningom.... Dessutom kommer min dyrbara tid att spenderas en hel del i Skatås den kommande tiden! Snacka om INTE bortkastad tid. Moget.
...

Herregud, detta är något av det mest smaklösa jag någon gång stött på. Don't you agree? Bilden är ifrån Fannys au-pair-familjs hus i London.

image245

1. Ok att en skrikig färg i NÅGOT rum kan vara flashigt. Dock inte "damm-grön" och "dass-röd".
2. Kombinationen röd-grön med zebraränder och blåa leopardfläckar som "avskiljare" är inte ok.
3. Djuren...
4. Att sedan "matcha" med tavlorna gör situationen värre.
(5. Borde jag nämna att sängkläderna var i samma mönster?)
....

För att förmodligen snart vara arbetslös är humöret ändå inte så svajigt som väntat. Snarare känner jag mig laddad för sensommaren! (Kan bero på vädret.)
...

Den som är trött på att
veva efter Båstad kan alltid ta och lära sig dessa moves. 
...

Igår hände det SJUKASTE. Incidenten ägde rum på min arbetsplats - en camping (Shit vad glamorös man är.) En norrman med brett mellanrum mellan ögonen kom in och sa:
Hej, haru noen taltplass?
Javisst, sade jag.
Norrmannens barn, 6,5 år: Har ni hitta en (mummel och oklart) här på campingen?
Jag: En vad?
Pappan: En sked med namnet "Eskil" och årtalet 1938.
Jag går och tittar i våra skåp där vi lägger upphittade föremål, trots att jag vet att vi inte har en jäkla sked liggandes där.
Jag: Nej tyvärr, det låg ingen sked i våra skåp.
Pappan: Ok för vi var här för 3 år sedan och då försvann skeden. Det är ju väldigt synd eftersom min son fick den av sin farfar.
Jag: Ja det är trist, det går ju inte att ersätta direkt.
Pappan: Nej det gör ju inte det. Det är ju skitsynd verkligen eftersom det betydde så mycket för min son. Kan ni leta efter den tror du?
Jag (börjar vid detta läge undra vad felet på människan är): Ja alltså, vi har folk som går omkring på området hela tiden och om de hittar något så tar de föremålet till våra skåp i receptionen.
Pappan: Ok, men finns det något annat ställe den kan finnas på?
Hur fasen ska jag veta det? Det handlar om en fjuttig sked, tänkte jag.
Pappan: Typ hos polisen.. Hur länge behåller de hittegods?
Jag: Ja du, ingen aning!
Pappan: Kan du visa mig vart hittegodscentralen ligger?
Jag: Javisst. (Går in på hitta.se och tar fram en karta samt telefonnummer.)
Pappan: Kan du skriva ut kartan?
Det kan jag inte på den datorn så jag får gå in på kontoret och skriva ut den jävla kartan.
Familjen tackar för sig och går för att sätta upp sitt tält.


1. Om du får en värdefull sked av din farfar - ta inte med den till en camping. Och isåfall, låt inte din 3åriga son ha hand om den!
2. Om du tar med den till en camping - tappa inte bort den!
3. Om du tappar bort skeden - kom då inte 3 år senare och tro att den finns kvar!
4. Om den inte finns kvar i receptionen - be då inte mig att springa ut och leta efter den!
5. Om den nu är borta för evigt - få det då inte att verka som att det är jag som bär skulden!

// Cake

Kommentarer
Postat av: sissel

seg norrman

2007-08-09 @ 08:44:04
Postat av: Zicko

Visst är det sjukt vilket tålamod man kan ha på sådana sabla idioter (läs föräldrar i mitt fall) på jobbet...hade det vart någon i laget hade man mer eller mindre idiotförklarat personen och fortsatt med mera viktiga prylar...inte sant!

2007-08-09 @ 10:10:55
Postat av: marcus

haha, sjukt roligt inlägg:D
ringer du mig idag eller imorgon?

Postat av: E

Haha. Du verkar ju ha det skitskoj där borta på campingen ;)

2007-08-10 @ 16:35:29
URL: http://forss.blogg.se
Postat av: Ylva

Men Karin..kunde du inte ställt upp för en gångs skull..
Ska du flytta?

2007-08-10 @ 23:02:12
URL: http://yhlen.blogg.se
Postat av: Ingrid

Karin! Din blogg är så sjukt rolig!! den roliagste jag vet !! hoppas allt är bra med dig! puss o kram

2007-08-10 @ 23:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback