A little bit of this..

Något jag funderat över ett tag är varför killar jämt ska starta bilen och åka iväg innan dom sätter på sig säkerthetsbältet. Detta kanske är ett syndrom som drabbat endast de killar jag känner men jag har en feeling att det faktiskt är fler. Typexemplet är min vän Johan från gymnasieklassen. Första gången jag la märke till detta beteende var när just Johan en gång skulle skjutsa oss hem från skolan. Rutinenligt tryckte han ner koppling, broms och allt det där. Han la i backen och börjar backa SAMTIDIGT som han försöker knäppa på säkerhetsbältet med en hand! "Hujeda mig sån't barn han va" tänkte jag för inte fan klarade han det på sisådär en tre, fyra försök. Sjukt slöseri med kraft. Tänk också på att det sägs att män ska ha svårare att göra två saker samtidigt jämfört med kvinnor...

Min vän Sissel har också en intressant teori. Hon påstår sig veta att håret i höger armhåla växer ut snabbare än det i vänster... Anledningen till det skulle enligt henne kunna vara att man som högerhänt använder den armen mer och därmed aktiverar hårsäckarna. Med andra ord bör teorin vara omvänd för vänsterhänta.

Sammanfattning av gårdagens roliga händelser:

Julia satt i helt andra tankar när den söte servitören på Stage Door frågade vem det var mer än jag som skulle ha oxfilé. Julia svarade inte för att hon inte hade hört vad han sa så hon tog en titt i min tallrik och efter stund sa hon "Huh, va jo jag!" Han tyckte nog det var rätt charmigt(?) för han fnissade lite grann.

Vi hade rödljus på samtliga korsningar från restaurangen till bowlingen.

Nina aka. Mowgli halkade och gled med bowlingklotet ut på banan. När hon äntligen rest sig och slutat skratta sa hon " Strikade jag? Men jag strikade ju!" Nej, Mowgli det gjorde du inte, klotet åkte rätt ut i rännan.

Jag har fått skavsår på tummen av bowlingklotet!

Träningsdags nu. Ses. Puss.


Kommentarer
Postat av: Sars

aktivera hårsäckarna. jag älskar den teorin!
Jobbar du hela veckan ut? typ imorgon, när slutar du?

2007-02-07 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback