Klassiker

Detta kan jag om innebandy. Uppsats av Caroline Andreasson

 

I Innebandy använder man en klubba och en boll som är ganska luftig. Man har inga skydd. Men vissa använder skyddsglasögon. På planen är man 8 6 st med målvakt. Målvakten har onödigt mycket skydd för den luftiga bollen som känns ganska ofarlig. (Kanske inte om någon skjuter riktigt hårt.) På de flesta innebandygrejerna står det Zone, vad det nu e. Och X3M. Det känns som att innebandyvärlden försöker göra sig coolare än vad de är. Sedan vet jag att varenda gång någon gör ett mål springer alla fram och dunkar honom i ryggen. Det vill säga att även bänkvärmarna får en omgång konditionsträning vid en målrik match.

Skrivet av Carro Andreasson, en från gymnasieklassen. Sjukt kul. Hon själv åker teamåkning - konståkning - skridskor - ja ni vet. Frågan är vilken sport som är coolast?


Kommentarer
Postat av: slang!

hej gumman!!! last alla dina senaste inlagg nu! :) jag saknar dig massor..forstr inte riktigt hur detta ska ga!..vi ar kvar i syndey iaf, aker vidare till byron pa fredag! laste vad du hade skrivit i resedagboken! traiktigt att det gar daligt, hur manga omgangar ar det kvar till slutspel! maila mig garna! massa pussar!!!

2007-02-28 @ 09:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback