Lip och sånt

Har suttit o lipat ungefär 80 % av dagen. Mormor är borta och tårarna bara kommer. Tänkte göra en lista på några låtar som framkallar en hel del tårar, speciellt om man redan är ledsen.

1. Anna Ternheim - Shoreline
2. Death Cab for Cutie - Marching bands of Manhattan
3. Keane - Bedshaped
4. Keane - A bad dream
5. Keane - Leaving so soon? (i vanliga fall en låt som gör en glad)
6. Yeah Yeah Yeahs - Maps
7. Bloc Party - Blue light
8. Coldplay - Warning sign
9. Coldplay - Amsterdam
10. Death Cab for Cutie - Transatlanticism

Räcker med att ett par toner går i moll så är jag ett vrak. Texten kan lika gärna handla om världens lyckligaste tillfälle, men känns ändå hur sorglig som helst. Det värsta är när man (det är förmodligen bara jag som har tänkt på det) tänker ut vilken låt som skulle kunna spelas på ens egen begravning... snacka om sorgligt.

Fy vad hemskt. Döden är inget kul.

Andra saker som aktiverar mina tårkanaler är:

* När Anders Svensson gör mål på frispark mot Argentina (hoppas det händer igen)
* Lejonkungen!
*
Micke och Molle! (jag fullkomligt bröt ihop sist jag såg den, fruktansvärt hemskt när den gulliga tanten måste göra sig av med Micke)
* Fyllan
* Sista avsnittet av Vänner.
* Storbråk med mamma
* Bambi
* The Green Mile (tänker aldrig mer se den, fy fan va hemsk)
* När den där j-vla skatan på dagiset gav mig obefogad kritik
* Avsked av olika slag
* Den där julfilmen av Disney, med Musse Pigg och gänget i andra karaktärer (en fattig familj vs. en snål kapitalist i form av Joakim von Anka)
* När man har spelat in något från tvn och det blir fel så att den antingen är svart på bandet eller ett helt annat program.


Pappa är så rolig ibland. Några godbitar han bjudit på den senaste tiden är :

- Men om jag bara vill ha dom bitarna (låtarna) jag tycker om på mp3n, går det att fixa?

- Sen är det ju där skatan xxxxx som tror att hon är den enda i världen som har barn, och att hon är den enda i världen som jobbar på kontor.

Hahaha, tack farsan du är grym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback