Rubrik

Hurra! När jag kom upp på mitt rum med en kopp te och skulle powernapa började Simpsons!! Länge leve Homer.

Idag har jag varit på IKEA :) Där shoppade jag lite gott & blandat till jobbet. Jag blev något irriterad när dom inte hade en viss pall jag skulle köpa. Dom hade endast:

* Pallen som inte går att stapla
* Pallen som var invävd i garn (?)

Alltså inte pallen "FROSTA" som jag skulle ha! (som varken är ostapelbar eller gjord av garn)

Äventyret kan ändå sammanfattas som lyckat.

Att det är fredag imorgon är sjukt. Veckan?! Vart tog du vägen? Mycket härligt med helg dock.

Igår var jag hemma hos Sars och frågade om vi kunde titta på lite foton. Sars som alltid är positiv till alt rotade fram gamla album från hennes barndom vilket var en winner. Bland nakenbilder på Sara som bebis hittade vi några kort från frökens Lindéns ökända barnkalas. Those were the days my friend! Sara bara "Och där är ju du Karin". Mycket riktigt satt det en blond ungjävel med två tofsar på sidorna och en prinsessklänning. Min mor gjorde mig alltid fin till diverse tillställningar. Det var speciellt en bild på mig som var läcker, jag liksom kisar rätt in i kameran...

Saras barnkalas är kanske inte ökända, men roliga och händelserika var dom! Jag minns en gång då Sara hade "cykelkalas". (Jag minns fortfarande hur inbjudningskortet såg ut) Det innebar att vi skulle ha med oss cykel och sedan gå poängpromenad med cykeln till hjälp. Frågorna var varierade. Det är speciellt två frågor jag kommer ihåg:

1. Vad heter Sara i mellannamn
2. Vilken ras är Sally? (Saras hund)

Jag kommer inte ihåg alla alternativ men dom två rätta kan jag iallafall :)

1. Ulrika
2. Boxer

Det är synd att man är "eftersmart" och kommer på dom rätta svaren efteråt. (Jag svarade rätt på vad Sara heter i mellannamn, dock inte på den andra frågan)

Jag var i samma cykel-grupp som Jakob och någon mer. Jag "övertygade" mina gruppmedlemmar att svara att Saras hund var en Mops! Jag var stensäker för "hon har faktiskt sagt det till mig en gång"... Den taktiken funkar inte Karin! Vi förlorade poängpromenaden med ett poäng... I will never forget.

Dagens låt : Lonely Day - System of a down

Kommentarer
Postat av: sars

nu sitter jag i ryssland och skrattar hogt och inlevelsefullt nar jag laser det har. haha, jag dor :)

2008-10-29 @ 13:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback