White Stripes och snö!

Med tanke på gårdagens önskan om plusgrader och vindstilla kan jag meddela att så blev icke fallet idag. Jag vet att tanken var alltför optimistisk men när man har ett utomhusuppdrag som jag hade idag vill man helst att solen ska steka. Det var alltså åtta minusgrader, snöfall samt blåste X antal m/s i morse. Jag var nära att avlida när jag fick höra nyheten av mamma. Fort som fan tog jag på mig mina läckra långkalsonger och en tjocktröja. Jag lånade även mammas skinnhandskar, tog på en mössa och dunjacka och satte mig i bilen.


 

Innan jag kunde köra iväg fick jag ställa mig i en snödriva och skrapa rutorna samtidigt som det snöade in under tröjan. När det var klart satte jag mig i bilen och insåg när jag skulle backa att bakrutan var täckt av snö. Ut går jag och borstar bort snön och skyndar mig in i bilen. Eftersom jag har bråttom slår jag i mitt huvud i biltaket och får skitont och svär över det. Sen backar jag ut på gatan och ska köra iväg. Med tanke på dagens ouppmärksamhet har jag även missat att ta bort snön som täckte den sidan av bilen jag inte såg när jag satte mig. Ut springer jag i kylan och sopar bort snön och in i bilen igen. Sen gasar jag iväg och sätter på värmen.


 

Jag hinner inte ens komma utifrån Mölnlycke innan jag skådar en kö på sisådär 500 meter (vilket är oändligt i Mölnlycke). Visst, ok tänker jag och njuter av att värmen äntligen har kommit igång (i vanliga fall dröjer det tills jag redan är framme vid jobbet). Köbildaren denna morgon var en rondell. När man väl kommit igenom den kunde man växla upp till fyran igen!


 

Glädjen var kortvarig med tanke på att hela riksväg 40 var en enda lång kö. Bilar hade åkt av vägen och jag blev imponerad av de människor (som förmodligen också var stressade till jobbet) som stannade och hjälpte de som hade fått fel på bilen. Jag hade ändock rätt trevligt i bilen tack vare ”morronpasset i P3”. Resan som brukar ta en kvart tog idag en hel timma.


 

Min utomhusvistelse på jobbet bävade jag för men det gick rätt smärtfritt ändå. Blåste in ett hekto snö innanför tröjan vilket var lite obehagligt, men bortsett från det…


 

Nu har hela arbetsdagen gått och jag ska snart bege mig ut kylan och köra till träningen. Undrar verkligen om det mycket köer på vägen dit!


 

Tillvaron idag har verkligen blivit nästintill lyxig eftersom jag hade med mig White Stripes skiva Elephant. Obeskrivligt bra.


Kommentarer
Postat av: sissel

karin! jag sager bara en sak, jag komer inte ihag din mail adress! men jag tankte att jag skrev ett stycker har. vi ar nu i pattaya, den okanda sex staden, och viste lever den upp till sitt rykte! blekfeta tyskar som haller sina slibbiga hander runt en 17 aring thai kanns inte som hemma i molnlycke. hemskt ar vad det ar! men nog om det. det ar varmt som tusan 35 grader minst, har brant mig trots insmarjning 2 ggr per dag.va pa ett shpiing stalle idag, och belv utskalld av en thai. dom kor forovrigt som rovar har! emot trafiken, 1 cm framfor nasta bil, blinkar inte vid svang, kor moppe utan hjalm, med 3 bebisar pa. finns inga overgangsstallen alls! got to go now, olen kallar ;0 halsa sara, emelie och annat bos! pussar o kramar fran en brand finne i pattaya!!

2007-02-23 @ 15:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback