Något mycket upprörande en lördag

Äntligen sänker staten skatten! Vi som jobbar och sliter ska inte behöva ge bort våra pengar till sån skit som skola och sjukvård. Nej, jag vill hellre att någon sniken jävel ska ta hutlöst betalt för att jag är sjuk. I min kommun sänks kommunskatten med 15 öre -  jippi! Det betyder att om jag tjänar 20 000 i månaden blir skattesänkningen cirkus 30 kronor. Med så mycket extra slantar kan jag ju faktiskt unna mig att gå till doktorn och bli frisk, med tanke på att doktorn säkert bara tar en hundralapp för besväret.  Samtidigt som 15 öre försvinner från kommunskatten minskar kommunens skatteintäkter med ungefär 9 miljoner kronor. Sjukt bra!

     ↑OBS! IRONI!

Allvarligt talat, jag blir så trött. 30 spänn mer eller mindre i skatt spelar väl för fan ingen roll. Det är vansinne att vi med så små medel som 15 öre kan bidra till 9 miljoner kronor till kommunens skatteintäkter och sen bara skita i det!

Jag saknar ord. Det ska bli intressant att se hur mycket pengar rikemännen har kvar i sina plånböcker när dom ska försörja sin storfamilj.

Hej då.


Kommentarer
Postat av: Sars

Hutlöst! skandalöst! USCHLIGT!

precis som pissljummen glögg.

men du är en pussis du. mm pussy.. I liike!! HAHAHAHA

Postat av: eg

TÄnk på att det infördes ett statligt skatteavdrag. de som tjänar 16500 i månaden får 670 kronor extra.

2007-01-28 @ 00:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback