Nostalgitripp!

I skrivande stund sitter jag och Sissel och pratar sjukt roliga minnen från vår uppväxt! Nu kom Sara också! Vi tre har hängt ihop sen förskolan/första klass. Vi gick i klass 1 D, eller 1 duva som det blev lite senare.

Vi lyssnar på en skiva med 90-tals hits...Aaa, det gyllene 90-talet.

En gång i sexan köpte Sissel godis i lillaffärn. När hon kom tillbaka till skolan och skåpen möttes hon av Emilia.

Emilia: Kan jag få en godis?
Sissel: (Tvekar lite) Nej.


Sen går Emilia och Emma (båda gick i vår klass) framför Sissel i korridoren till en lektion.

Emilia: (Till Emma) Har du tänkt på att Sissel har blivit mycket fulare på sistone?
Sissel: (Som hör) Ful kan du vara själv!
Emma: (Vänder sig om till Sissel) Men Sissel, du har faktiskt blivit fulare på sista tiden!

Att just denna händelse kom på tal igen beror på att vi läste om den i Sissels dagbok från sexan! Hysteriskt kul! Bara för att man inte får en godis.

En annan mycket roande händelse var när Sissel var tillsammans med Andreas (som också gick i vår klass). Vi gick i sexan då med. Vi satt ett gäng i kafeterian när Sara säger:

Sissel, kan inte ni två titta på varandra? (Alltså Sissel och Andreas)

Okej, tänkte dom och så tittade dom på varandra.

Efter en liten stund utbrister Sara plötsligt:

Men Sissel, vilken konstig min du gör! Du ser jättekonstig ut!

Sissel blev nervös och röd i ansiktet och gick därifrån.

Även yours truly har sagt och gjort ett och annat pinsamt. Exempelvis något jag sa till Sissel när vi var sex/sju år. Min syster hade en chinchilla. Men till Sissel sa jag att det inte alls var hennes utan min systers kompis som vi passade åt henne. Anledningen till att vi skulle passa den åt henne var att hon seglade jorden runt. Fet lögn asså :)

Skåpen på Djupedalskolan var en rätt big deal. Man skulle helst pynta dom med diverse fräcka grejer. Sara gjorde revolt och när hon helt out of nowhere satte upp ett trosskydd i skåpet med orden "kvinnlig dominans" skrivet med svart bläck blev dom flesta fundersamma. Vid detta tillfälle gick vi typ i sjuan. Sissel tyckte det var äckligt.

Om jag skulle vara en siffra skulle jag vara vara en gul trea eller en fyra (enligt Sissel och Sara).
Sissel skulle vara en solklar sjua och Sara skulle vara en tolva eller femma. Sjukt onödig diskussion.

Det får räcka med minnen nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback