Pete Doherty

Det är en het kille det. Musiken han har skapat är rykande het och minnet från när jag hörde Fuck Forever från tältet i Hultsfred (sjukliggandes och serverade pizzor till grannara) kommer aldrig lämna mig.

The thing is, Mr Doherty har nyligen blivit utsedd till världens sämst klädda man. Är det hatten det är fel på? För mig kan han hoppa över den men annars, skinnjackan stuprören och den vita t-shirten känns inte direkt som världes största modemiss. Jaja, mannen har ett oförskämt dåligt rykte bland musikaliskt okunniga Svenssons.

Med sin honungslena men samtidigt raspiga röst smälter jag, lägg där till den oemotståndliga brittiska accenten.
Han har en skön stil som skapar otaliga artiklar om "idioten Pete Doherty och hans heroin". Snälla skriv istället om den genialiska Up the bracket som är från tiden med The Libertines! Där snackar jag att man får ett starkt behov av att släppa loss i en fet konsertmassa.
Killen kan inte få nog med cred.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback