Strömavbrott och en seg morgon

Så låg man och läste (Sista chansen av Marian Keyes, sjukt bra!) igår kväll och hade TVn på lite lätt i bakgrunden. Zapp sa det och vips var det kolsvart. Jag förstod att strömmen hade gått. Just när jag började fundera över varför det hade blivit strömavbrott så hör jag den - smällen. Boooom! Jesus Jävelberg vilken smäll. Jag var helt säker på att blixten hade slagit ner i vårt hus och att det skulle börja brinna, ELLER att det var krig och en bomb/missil hade smällt precis utanför vårt hus.

Jag flög upp ur sängen och började famla efter mobilen. Jag fick tag på den, satte på ficklampan och gick ner till mina föräldrar som jag hörde också hade vaknat av smällen. Pappa sa: Japp, där gick datorn sönder och han kutade in till datorn och drog ur alla sladdar. Sen intog han elskåpet och rätt som det var var det ljust igen!

Jag var lite orolig ett tag för att det skulle smälla igen (för jag höll verkligen på att bli döv + att jag typ blev skiträdd) men jag somnade snabbt.

Morgonen däremot va överdjävlig...tokigt trött var jag (jag skulle upp till jobbet) och jag hann snooza två gånger innan jag var tvungen att stressa. Jag glömde dricka mitt morgonkaffe vilket resulterade i en mardrömsliknande huvudvärk resten av dagen.

Smällen som jag trodde var början av ett krig var egentligen en sjuk blixt som slog ner i ett plan som var på väg att landa! Scary shit.

Dags att ge sig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback