Inte coolt..

Visst, jag ska inte klaga när jag precis varit ledig i tre dagar och under dessa besökt London, men när jag nu har två lediga dagar igen har jag blivit sjuk!! Det är inte coolt.

Satt och störde mig rätt brutalt på den mkt informella och "coola"  tidningen Innebandymagazinet. Om innebandyn någonsin ska ses som en något tuff sport känns det bara löjligt att det i varje nummer är 4-5 sidor där elitseriestjärnorna posar i olika dyra och trendiga kläder. Alltså, jag garvar tyst för mig själv när redaktionen tror att innebandy är någon form av stekar-sport. It ain't and it ain't gonna be.

Såg idag det mycket bra programmet "Miami animal police" på Animal Planet. Det känns bra i hjärtat när djur som behandlas illa kommer till ett nytt hem. Något som i dagens program fick mig att få kväljningar var när en 3,5 meter lång albino-pyton hade rymt och gjorde grannskapet osäkert. Den onda avkomman hade ätit upp flertalet katter och hundar i bostadsområdet. När den hade fått nog efter några dagar återvände den till ägaren. Det som gör mig förbannad är att ägaren inte ens hade anmält fanskapet försvunnet... What is that about? Han bara blev glad när den kom tillbaka och slängde in den i buren tillsammans med sina ANDRA två ormar. Han bad inte ens om ursäkt. Om jag hade varit djurpolisen som var utsänd för detta fallet hade jag smällt till ägaren på käften och berättat att hans vidriga djur hade ätit upp grannskapets husdjur. Detta var nämligen inte något som polisen gjorde. Han gav brottslingen en ynka varning..

Sånt kan man bli arg för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback