Mör.

Idag var en dag i mörhetens tecken. Tog sovmorgon, dagen till ära, och gav mig iväg på en härlig löprunda. Från mig - Finnsjön runt - vägen tillbaka genom Lahall, och jag är nu MÖR. Mamma tyckte jag skulle ta med mig en vattenflaska. Äh tänkte jag, jag är snart tillbaka, det är jobbigt att släpa på. In my face.  Snacka om att vara torr i käften.

Seventh Heaven. Finns det nåt ljuvligare?

image174

Avnjuter nu ett avsnitt. Helt och fullt allvarligt funderar jag på att investera i några DVDboxar :). Tänk er ett marathon med pastor Camden, tuffa men känsliga Simon, skvallerbyttan Lucy och de bedrövliga skådespelarna som gör tvillingarna Sam och David. Sure is heaven.

Vad är det då som roar med Seventh?

- Dramatiska teman i varje avsnitt.
- Det "goda" segrar alltid.
- Alla avgudar familjen Camden/ Alla är kristna.
- Mamman är hysterisk.
- Ibland är det så otroligt töntiga inslag så man trillar av stolen. (Tex sånger, skämt, danser mm.)

Spana in det på kanal 5, 16.35 varje vardag. (Reprisen brukar visas på vardagsmornarna, typ 7 eller 7.30, lagom när jag brukar gå upp. Exellent.)


Kommentarer
Postat av: marcus

"det goda segrar"! haha!
ett lite måbra-program på något sätt.

2007-06-06 @ 18:43:33
Postat av: losse

haha, seventh heaven, i love it! ja älskar det präktiga som genomsyrar allt!

2007-06-07 @ 00:15:49
Postat av: sissel

seventh heaven is the shit

2007-06-07 @ 21:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback