Dimanche

Istället för att vara intellektuell och läsa bok hamnade jag istället här, vid datorn...som vanligt. Det är bedrövligt från min sida. Tänk om man inte hade haft det där suget efter datorn typ "Har dom skrivit något nytt på den sidan tro? Det har dom visserligen inte gjort på en vecka men det är säkrast att kolla, ifall det har kommit något nytt just idag."

Annorlunda var det innan jag hade min baby (laptopen). Då blev det avsevärt mindre tid framför skärmen eftersom familjens stationära dator är på nedervåningen, vilket inte är lika kul som att ha en bärbar som man kan sitta med var som helst. En annan störande faktor med den datorn är att mitt päron till farsa då och då lyckas röra till det rejält på datorn, dvs. "råkar" trycka på vissa knappar som resulterar i att saker man har sparat försvinner, Internet ser annorlunda ut mm. Det är bland annat därför jag från och med nu har förbjudit min käre far att fixa med elektoniken i vårt hem. Mamma säger att det bara finns en som är mer oteknisk än pappa, och det är hans lillebror.

Söndag... Dessa söndagar, jag säger då det. Det går inte att komma ifrån dn krypande känslan av ångest för att det imorgon kommer vara måndag och första dagen på en ny vecka. Jag hoppas för guds skull att mitt projekt på jobbet kommer ta slut snart så jag får en ny (rolig) arbetsuppgift. Jag saknar faktiskt gymnasiet. Det var så slappt och mysigt. Det var visserligen dagar man bara hatade, uppgifter man ville kräkas på och läxor man ville bränna upp. Men annars var det riktigt mysigt. De tidiga träningarna på onsdags morgon, svenskalektionerna med Anna- My, filosofi-debatterna som urartade varenda gång..those were the days.

Något jag är rent ut sagt överlycklig för är att det är på väg att bli vår! Det är utan tvekan den tiden på året som är bäst. Vädret är fint, folk är glada och man har sommaren framför sig. Jag är nämligen en utav dom som drabbas av typ höstdepression och därför känns det helt underbart med vår.

Min plan är att spela en omgång harpan innan jag slocknar. image45

Sen är jag nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback