Folgers rökiga kaffe.

Nu avnjuter jag mitt något försenade morgonkaffe; Folgers, med en något rökig smak. Louise är babysitter och jag vilar upp mig hemma.
I morgon åker vi till the big apple. Vi ska åka med kinesbussen från Chinatown i Philly till Chinatown i New York. Det är lite småläskigt eftersom en av kinesbussarna krockade häromdan och två dog.... Vi får hålla tummarna!

Jag hade tänkt lyxa till dagen med att se Tjenare Kungen. En av mina favvofilmer. Louise hittade nämligen en skiva hos henne som vi var säkra på var filmen Tjenare Kungen... Det visade sig nu att det inte alls var filmen, utan soundtracket. Inte mig emot, soundtracket är helgrymt, vad sägs till exempel om Ebba Grön, The Vapors, Happy Gigolos, Ultravox och Lustans Lakejer?

Min shoppingdag igår... Jodå, pengarna försvinner från mitt konto. Jag är igenkänd på Diesel i King of Prussia, även Zumiez på samma ställe. Måste berätta om min gårdag på Diesel:

* Kommer in på Diesel för andra dagen irad. Killen som expierade mig sist kommer och säger hej. Han frågar om jag ska köpa jackan jag tittade på dagen innan. Jag säger att jag faktiskt tänkte köpa trosorna jag köpte igår, fast i en annan färg. Han säger "Alright, I'll get you the red ones in large" utan att jag behövde säga till. Jag testade även ett par heta hängslen som han tyckte jag skulle köpa. Jag sa att jag förmodligen köper dom nästa gång = lögn. Sen när jag betalat trosorna får jag syn på solglasögonen och han hjälper mig att prova. Jag hittar ett par urläckra men säger att jag kommer tillbaka. Jag kände att jag behövde reflektera lite över hur mycket jag ville ha dom. Sen gick jag.

* När jag och Louise går dit lite senare på kvällen har jag bestämt mig för att köpa brillorna. Det är nu det roliga börjar! När vi tar ett steg in i affären kommer samma kille rusande och viftar in oss. Han är ganska uppspelt och säger till mig: "The jacket you like is on sale! It's 30 % off!" Både jag och Louise blir halvt ställda och fnissar lite lätt! Sen frågar han om vi är 21, varpå vi fick snällt säga "no.." Då erbjuder han oss vatten istället. Det var nämligen party i Dieselbutiken. Sweet. En minibar och lite trendigt folk. Jag fick genast ångest eftersom jag inte alls kände mig särskillt trendig. Jag hade nämligen bytt outfit innan jag och Louise åkte tillbaka. Vi tackade för vattnet och jag förklarade att jag ville testa brillorna igen. Jag provade några olika innan jag bestämde mig för att köpa de jag testade första gången. När jag betalade började vi småsnacka lite (som vanligt). Han sa helt out of nowhere "I wish I could say I was Swedish... but I'm so not!" Hahaa, han är så rolig! Sen fick vi sällskap av en annan som jobbade där. Han skakade hand med oss och presenterade sig. Trevligt. Han flörtade järnet och frågade om vi hade hittat några killar att umgås med. Typ alla som jobbar i affären är snygga och trendiga och jag och Louise småskämdes lite, speciellt jag eftersom det säkert verkar som att jag kommer tillbaka och handlar för att jag tycker dom är snygga och vill ragga! Så är det inte! Den första killen, min favvo, ber oss att ställa upp på en vimmelbild. Vi tvekar ett tag men ger med oss. Han springer och hämtar två vinflaskor han vill att vi ska hålla. Det slutar med att jag och Losse står i mitten och killarna står på varsin kant och håller vinflaskorna. Den ena killen beordrar oss att se festliga ut. Jag och Louise kände oss inte särskillt festliga men jag tror Louiose lyckades bäst. Killen sätter kameran på timer och vi ställer upp oss. Han ropar "Partyface, partyface" och jag och L håller på att dö! Han är så rolig! Snacka om oväntat besök.
Killen frågar om jag vill köpa jackan. Eftersom jag ahde behövt storlek M och den inte fanns får jag avböja. Då säger han att den går att beställa och att det tar 2 dagar. Jag känner mig rätt lockad hittills. Då frågar han om jag fick rabattkortet. Det hade jag inte fått och då gav han oss varsitt. Kortet innebar 30 % på hela sortimentet, förutom jeans, smycken, solglasögon och klockor. Om jag skulle använda kortet till jackan hade jag fått 30%+30% rabatt vilket drar ner priset på jackan ganska betydligt. Därför filosoferar jag under denna dag om jag trots allt ska be honom beställa jackan... Det känns ganska svårt att motstå!


Nog om Diesel incidenten nu. (Den är ganska rolig, visst?) Jag ångest för att jag ska åka hem. Jag vill inte det. Inte än. Jag kommer sakna Louise så himla mycket. Och hennes familj. Och Dan. Och alla affärer. Och den avslappnade atmosfären. Jag har knappa veckan kvar nu. Det har gått löjligt fort. Jag tänkte bannemig njuta järnet av dagarna som är kvar! Det är jag fan värd.

Har inte tagit någon större mängd kort de senaste dagarna, men nu till helgen mina vänner. Då ska jag vara paparazzi så det ryker om det. Här tänkte jag dock ge er några gobitar.

image136

Vi gör oss löjligt bra på bild.

image137

Minen säger; "Men Louise, ska jag vara med på bild?"

image138

Hard Rock i Philly. Snygging.

image139

Losse läckerbit i Love park.

image140

Som Rocky, fast med höfter.

image141

På språng!

Nu ska jag åka till mallen med Doris och Chrille. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Palleé

Förstår att du börjar få ångest över att komma hem till Sverige men JAG VILL ATT DU SKA KOMMA HEM...hehe...näråå men det skulle va skoj å ha dig hemma igen juh!!men du är verkligen värd å njuta in i det sista...så gör det nuuu!!du får tänka på allt skvaller jag har här hemma när du kommer hem;) hoppåhej

2007-05-24 @ 20:06:26
Postat av: Ylva

Tja, har tre veckor gått så fort? Hoppas ni får det underbart i New York, kan inte vara annat en avundsjuk då jag sitter här med min tentavecka! Hälsa hela familjen Vigmo från moi.

Postat av: marcus

Karin, nu börjar jag faktiskt att sakna dig! Jag vill att du ska komma hem så att vi kan gå till gymmet för fler frenetiska pass, dina övningar är hur bra som helst.
sen har jag precis varit i danmark och införskaffat mig rosévin till sommaren. Vad säger du om en heldag i slottskogen med en flaska?

2007-05-28 @ 08:25:18
Postat av: Sars

honey I miss you! Dessutom har jag inte ens dejtat sissel nåt alls nästan sedan du for, jag har börjat jobba mycket igen, och hon har skaffat en heltidshobby med kön. hahaha
so now I need you back! puss ha det grymt resten av dagarna

2007-05-28 @ 12:27:11
URL: http://anpassad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback