Manhattan, Guinness och kinesbuss.

Hemkommen och välbehållen från New York! Vi tog oss dit med "kinesbussen" som går mellan Chinatown i Philly och detsamma i NYC. Hetsiga kineser kastade oss på bussen och köre som tokar :). Vi kom fram i en otrolig hetta.

Hotellet - Portland Square, är något både Louise och jag vill rekommendera er alla! Jämfört med hostelet som Louise och Marcus bodde¨på när de var där, var detta rena lyxen. Toa + dusch på rummet, samt väggar som gick ända upp i taket och ner i golvet. Hurra! Dessutom låg det precis vid Times Square.

Det blev inget nattklubbande för oss "minderåriga" poliserna var som hökar utanför varenda ställe och de var stenhårda med leg. Vi hade dock en hejdundrand kväll på Stand up Comedy Club New York. Vi avnjöt Guinness och Apple Martinis och behövde endast betala en bråkdel tack vare den otroligt sköna bartendern James och servitören Rick. Thank's a lot.

image142

James the one and only.

image143

Taxi på väg ut på äventyr.

image144

Louise vid Times Square, på väg till Broadwaymusikal.

Vi såg Beauty and the Beast på Broadway och det var läckert. Sjukt bra gjord och underhållande. Hot stuff.

OBS!
För andra gången på min resa har jag stött på ett freak med en orm runt halsen, mitt ute på gatan bland folk! Varför?! Denna gången hände det i New York och det var något av det värsta nånsin. Denna man hade en GUL-VIT boaorm (albino) runt sin hals, vilket är det VÄRSTA jag vet!!! Helt plötsligt var den rätt i min feja och jag höll på av avlida. LÄGG AV MED DET TACK!

I morgon beger jag mig till Philadelphia International airport igen. Ikväll är sista kvällen här och Louise, Dan och jag ska äta chokladfonue och titta på Eurovision (som vi visserligen redan vet hur det slutar, men ändå. Tack mamma och pappa för inspelningen och skeppningen!).

Det har varit en hejdundrans tid här och det har varit underbart att träffa Louise och hennes familj. Dessutom fick jag privilegiet att bekanta mig med hennes karl, Dan, vilket har varit trevligt.

Nu ska Louise vara barnvakt i två timmar och jag ska passa på att vila upp mig och börja packa lite grann. Sedan ska vi utnyttja vår rabatt på Diesel för att sedan åka till Acme och köpa snax till ikväll. Jag ska även investera i diverse skvallerblaskor inför flyget.

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback