Such a pretty language

Igår var jag och Louise healthy people. Vi tog sovmorgon, åt en lätt frukost och åkte till gymet, eller rättare sagt, träningsanläggningen. En gigantisk skapelse med gym, treadmills, tennisbanor, bassänger, basketplaner och tracks. Vi startade med ett löppass på treadmillen och avslutade med ett svettigt gympass. Det känns i kroppen idag :) Härligt värre.

Sedan tog vi oss an Louises altan. Det gick inte att gå på den eftersom den var kok-het. Igår var det 32 grader ute och vi såg möjligheten att skaffa lite bränna. Vi lyxade till det med lite pineapple juice och is och orkade en halvtimma i den stekande solen. För att slippa den sexiga kräfteffekten smörjde vi in oss med Niveas sunlotion for children. Vill nog påstå att vi ser lite fräschare ut idag! Solen är väldigt stark här så det gäller att inte vara för våghalsig.

Efter solningen tog vi vårt pick och pack och begav oss till King of Prussia (igen). Denna gången var inte shopping syftet. Vi har i x-antal dagar planerat att unna oss manikyr respektive pedikyr. Vi blev väl omhändertagna på Lee Nails. Louise fick en äldre kinesisk kvinna med ruggiga ögonbryn som fixade med naglarna. Jag själv slog på stort och fick en pedikyr av en liten kinesisk gubbe som var väldigt noggrann och koncentrerad. Mina fötter blev gudomligt behandlade och massagen på slutet var amazing. Vi kände oss mkt fräscha när vi var klara. Och priset, 25 $ för en pedikyr gjorde besöket mer uppskattat.

Vi kunde dock inte motstå att gå i affärer efteråt... Vi tog en promenix runt i mallen och hitatde lite grejer, men hör och häpna - vi höll i pengarna. Inga onödiga utgifter. Jag lämnade tillbaka en bikini som jag hade köpt (som jag ångrade) och fick därmed 80 $ tillbaka :) :) Hade spanat in en annan het bikini med en papegoja på som jag investerade istället. Den kostade endast 30 $ så jag sparade 50. Utmärkt.

Nu är Louise babysitter igen och jag sitter här hemma och håller mig på övervåningen. Där nere är nämligen tiotalet tanter på lunch hos värden Doris. Föreningen Svea har sammanstrålning ute i solen och kacklet är påtagligt. Det är bl a en tant som är lite "fin i kanten" och tycker 200 kvadratmeter är för trångt för två personer.... Herre min je... Varför?

Jag ska avnjuta min väntan på Louise med ett Desperate Housewives catch-up! Om man befinner sig i U.S kan man se de sända avsnitten på abc.com. Lysande.

För övrigt har Fanny avslöjat vem som vann Eurovision. Vi talades vid igår ute på altanen och helt utan förvarning säger Fanny med en skeptisk ton:

- Och Serbien vann Eurovision ju...!

Tackar för det baby! Haha! Jaja, jag tror Louise tog det hårdare än mig, men what the hell. :)

Vi har nu två gånger fått frågan om vi är från Frankrike... Fråga: Sen när låter svenska som franska?

Igår fick Louise till en ordvits när vi provade skor:

Jag: Men testa en större storlek.
Losse: Men jag tror inte att det är där skon klämmer...

Ikväll är det drink-kväll hos Dan. Vi ska lyxa till det rejält och klä upp oss en gnutta. Vi har ju ingen möjlighet att gå ut och skaka stjärt, vilket är such a pity eftersom vi har heta moves som behöver visas. Eller va säger du Zicko? Jag förväntar mig att du har hållt DJ:movesen vid liv där hemma :)!

Imorgon ska vi till Lancaster! Det är där Amish-folket håller till! Jag kan knappt bärga mig!! Foton ska tas, o ja. Ett plus är att det ligger en het outlet i just Lancaster som ska besökas.

Under kvällen och morgondagen ska vi vara flitiga paparazzis så förvänta er heta bilder. Adios

Kommentarer
Postat av: Ylva

åh losse, så fyndigt, glad att jag slapp se den nöjda minen efteråt. Sägs ju att franska och svenska är relativt likt, har jag hört, de vackraste språken i världen då vi anses sjunga..

Postat av: Sars

Amish, fy vad coolt :D

2007-05-18 @ 22:03:21
URL: http://anpassad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback