Yippie-yaya-yippie-yippie-yay

Nä, det blev inget Lancaster igår p.g.a att vi inte hade sällskap av någon som kunde vägen. Därför har ett nytt beslut tagits: Vi åker till Lancaster (och spanar in Amish och shoppas på outlet) på söndag och får assistans av Dan. Looking forward to that.

Drinkkvällen hos Dan i förrgår var väldigt kul! Hans mamma är en höjdare, hon babbalde på och ville veta en massa om allt möjligt. Trevligt värre. Deras ena hund Cindy (tror jag den hette..) tyckte om mig och visade detta genom att slicka rent mina fötter. Haha! En liten söt men ettrig hund det där.

image118

Dan agerade bartender och mixade goda drinkar åt oss. Vi satt i köket med hans mamma och tjatade ett tag. Sen var det konstutställning i Dan's rum. Han är hur duktig som helst och jag och Louise (som visserligen redan hade sett hans verk) fick en genomgång av bilderna han målat. Annars tog vi det rätt lugnt, pratade, lyssnade på musik och kollade roliga filmklipp på internet :). Noterat: Att prata amerikanska i onyktert tillstånd är lättare.

image119
A piece of Dan's art.

image120

Me @ Dan's.

image121

Louise har precis upptäckt en stinkbug. Dan dödar den.

image122

Louise och Dan.

Louise drog slutsatsen att drinkarna var ganska starka. En bra förklaring på varför man kände sig smått bakfull igår. Vi slaggade hos Dan och jag fick det lyxiga gästrummet.


Vi vaknade upp runt 8 och var rätt sega. Vi tog oss från Phoenixville (där Dan bor) till mallen och åt frukost på Ruby's....Efter det bar det av till casa Vigmo och vi powernapade i ca 1 h. Sen var vi ready to go. Vi åkte tågete in till Philly och hamnade i en galleria. Där köpte Losse ett par mkt heta gula pjux! Ett riktigt fynd.

Vi hade som mål att gå till The art museum och se Rocky statyn och springa i trappan som Rocky. Vi trodde inte vi skulle hinna, med tanke på våra tillfälliga stopp i diverse affärer. Men tack vare ett högt tempo à la powerwalk hann vi se det vi skulle innan tåget gick hem. Bra jobbat. Vi stannade på Macy's och jag fick investerat i ytterligare ett par flip-flops och en klänning.

image123

Louise in action, Philly.

image124

Philadelphia

image125

Pacific blue?

image126

Love park

image127

Liberty bell i bakgrunden. Dramatisk himmel.

image128

Tjusig fontän på väg till The art museum.

image129

Självklart bygger de om Konstmuseet när vi var där.

image130

Men utsikten från trappan var bra ändå.

image131

Obligatorisk posning framför Rocky.



Ikväll ska Losse och jag laga middag här i huset. Om det blir som vi vill kommer en lyxig och smarrig laxpasta serveras. Innan dess ska vi vara rediga och ta ett träningspass på tracken. Intervaller står på schemat.

Dagens stjärna går till Louise som igår lyckades motstå frestelsen av att köpa en jacka som var snygg. Detta visar på stark självdiciplin och penga-medvetenhet.

See you later aligator.....in a while crocodile.

Kommentarer
Postat av: Ylva

hello you fool, skönt att någon kan hålla i pengarna, själv har jag shoppat loss till lägenheten, allt från dammsugare till färgglada påskklämmor, fiffigt va..

Postat av: Palleé

Heeeeeeeeeeeej!! jävlar va avundsjuk jag är...verkar som du har det hur grymt som helst!!en annan stressar arsle av sig med jobb å träningar. Har ju hur mycket skvaller som helst att berätta men det blir roligare om vi tar det öga mot öga!!hehe...du kommer garva!=) Njut å ha det bra!!!Ta hand om dig...pöss

2007-05-19 @ 23:03:30
Postat av: Sissel

Gud va avundsjuk jag blir! Du har varit vid Rocky statyn! Flashigt värre! Jag har lite news by the way! Har spenderat hela kristihimmelfärd (tors-sön) med Coffer! Ha de gött,å kom hem snart! Puss

2007-05-20 @ 14:22:47
Postat av: marcus

åh, karin. jag är så avundsjuk! det bästa på resan (förutom Louise) är New York! Du måste köpa mig en "I <3 NY"-tshirt. Can you do it?

2007-05-21 @ 12:20:32
Postat av: marcus

damn. det ska stå att jag vill ha en t-shirt med trycket "I love NY". can you do it?

2007-05-21 @ 12:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback