Folktandvården = Skräcktandvården

Ååååh. Hur kommer det sig att man varje gång lämnar tandläkaren med dåligt samvete, skam och ett recept på flourskölj? Dessutom har ju vi som är födda det gyllene året 1987 blivit blåsta så det svider. Fick höra att man höjt gränsen för när man börjar betala tandvården. Helt riktigt, man har höjt till 21 år. Men detta ska börja gälla för årgång 1988. Som min tandläkare sa:

"Man måste sätta gränsen någonstans."

Visst, absolut! Jag betalar mina 666 kr och får vara glad för de små råttorna födda -88s skull.


Som plåster på såren fick jag en gul tandborste med "miniborst" - så jag kan komma åt tänderna längst in - helt gratis.

Kommentarer
Postat av: Gretl

666 number of the beast......... bara en sån sak.

2007-11-21 @ 17:19:31
Postat av: Innebandyfreak

Jag vill läsa mer om innebandy på din blogg.
Tack :)

2007-11-24 @ 20:11:26
Postat av: anso

hur hade du/ni det i el stockholmo då? några skandaler??? Hoppas allt är bra, seeeees. kramar

2007-11-27 @ 21:52:10
Postat av: cake

anso: jag/vi hade det mycket bra i sthlm! kanonstad om jag får säga mitt. dyker nog upp lite news about the trip så småningom! läste att ni piskade skåningarna rätt rejält... kraam

Postat av: Johanna Gratjova

Karin är så mycket mer än bara innebandy. :)

2007-11-27 @ 23:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback