Ahh - antiken!

Det ljuvliga med Komvux är att man återigen får bekanta sig med antiken (i kursen Historia A). När Larsson ("Lassie") fick höra om detta blev hon lätt nostalgisk;

- Ahh.... Antiken...

och menade att "those were the days".

Helgen har alltså spenderats i självaste Dalarna occh då i the place to be - Mora. Boendet iform av en ombyggd bunker möttes med begränsat jubel. Att stället inreddes senast under renässansen var inget som imponearde på oss "primadonnor" i Pixbo. Only the best is good enough for this crowd.

..

Från en resa i de norra delarna av Sverige till ett mer lokalt fenomen; den ökanda göteborgaren. Marcus har redan berättat om den
"ofrivilliga göteborgaren" och nu tänkte jag ta det till nästa nivå. (För inte sno Marcus sköna beskrivning av göteborgaren ber jag er vänligen att gå in på länken ovan. Där finns chans att få lite mer kött på benen ang. ämnet.) Den ökända göteborgaren är inget att flasha med inför folk man vill verka normal för - däremot fungerar det bra som partytrick. Se bara här:

image255

Just på denna bild räknas Emil som rookie. Det är hans första försök till göteborgaren. Louise sätter den dock mitt i prick. Nailed it som de säger på andra sidan Atlanten.

image256

Höhö! "E dû go' i hela hövet eller?" Typisk, bra bild på den ökände göteborgaren.

...

Dags att ladda inför allt vad morgondagen har att erbjuda. "Även du min Brutus".

Kommentarer
Postat av: losse

haha, tack for den bilden karin...men den ar underbar!

2007-09-10 @ 01:56:53
Postat av: cake

haha, sorry losse! men är man en höjdare på att vara göteborgare ska man inte skämmas :) ringer du mig nån dag?

Postat av: E

Oj. Hjälp. Det var ett dåligt försölk att göra en götebogare. Mycket bra att du skriver att jag är en rookie. Till nästa år har jag kanske lärt mig att göra en riktig göteborgare. Jag tycker mest att jags er ut som en "duschdräpare" (en person med så stort underbett att han dör av drunkning i duschen)

2007-09-10 @ 18:27:54
URL: http://forss.blogg.se
Postat av: marcus

man måste vara en riktig göteborgare för att klara göteborgaren. se bara på mig och louise, naturbegåvningar! personligen råkar jag ofta ut för den ofrivillige göteborgaren.

2007-09-10 @ 20:30:20
Postat av: E

Marcus - Vad jag vet kommer du från en åker som tillhör Kungsbacka kommun. Räknas det som en riktig göteborgare? :P

2007-09-10 @ 22:09:08
URL: http://forss.blogg.se
Postat av: karin

Emil - Haha, vi borde införa "duschdräparen" som partytrick istälet för göteborgaren!

2007-09-10 @ 22:25:24
URL: http://cakes.blogg.se
Postat av: marcus

ha! men tänk på att min far är den ultimate göteborgaren! alla som har träffat honom vet detta!

2007-09-11 @ 22:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback