Att göra en fredag.

Fytte rackarn. Fredagen ska ju vara en dag av lycka och lättnad. Arbets-/skolveckan är slut och helgen stundar. Då är det SISTA jag känner för att sitta med - hör på detta nu - ett historiaarbete om bl. a. MEDELTIDEN (tidernas värsta epok).

Historia i all ära, men då vill jag läsa om intressanta krig som lämnat viktiga spår i dagens samhälle, t ex första och andra världskriget. Även den romerska och grekiska antiken har betytt något för vår tid, men medeltiden... vad har den lämnat åt oss?? Jo, alldeles för många sidor i historiaböckerna, röv-tråkiga historier om "Magnus Ladulås" och någon helig Birgitta. Misär, missväxt och pest - tre ord som sammanfattar denna förfärliga tidsepok.

Folkvandringar
Feodalism
Fundamentalism
Fjärrhandel
Farsoter (digerdöden)


Så såg några av de punkter ut i arbetet som skulle analyseras.

Här är mitt första utkast:

Folkvandringar
Bite me.

Feodalism
Bite me.

Fundamentalism
Bite me.

Fjärrhandel
Bite me.

Farsoter (digerdöden)
Bite me.


Misär, missväxt och pest. Det var resultatet av min fredag.

Vändpunkten kom när min goda vän och vapendragare Sissel bjöd in mig på tv-spelskväll med X-box och det heta spelet The Simpsons. Just lovely.

Kommentarer
Postat av: marcus

bara för att man är tvungen så blir det ännu tråkigare....

Postat av: sissel

Men Magnus Ladulås va ju rätt roligt om jag minns rätt..fast de tycker jag nog bara för att Ladulås är ett roligt namn..

2007-09-25 @ 10:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback