Ett mirakel!

Ja, det är sant. Ett mirakel har skett! Jag har under en viss tid kastat förbannelser över blogg.se eftersom det kräver både tålamod och en stor tidsmarginal för att kunna logga in vissa kvällar (eller är det bara för mig?). Nu har jag mot alla odds lyckats logga in och - here I am!

Efter den lilla smutskastningen ovan blir det lite bekännelser..

- Jag erkänner att jag blivit en mer lättirriterad bilförare. (Varför måste folk sakta ner till 1 km/h när de ska svänga?)

- Jag erkänner att jag tittade på Desperate Housewives samtidigt som jag pluggade idag.

- Jag erkänner att jag är med i "onsdagsgruppen" (ett system för oss i laget) och att jag faktiskt inte en enda gång har burit ut eller in bollarna.

Nu är det äntligen dags för min topplista. Topplistan där mina tio favoritalbum finns med. Problemet är att jag inte är mogen att ranka skivorna sinsemellan. It's too damn hard. Skivorna är visserligen ganska olika varandra, vilket bidrar till en rätt liten konkurrens.

Here it goes:

* Isola - Kent
Skivans låtlista är felfri och genialisk. Utan snack den bästa skiva gruppen släppt.

* Enema of the state - Blink 182
Påminner om den härliga högstadietiden! Min första favoritskiva vilket resulterar i allsång spåren igenom när jag lyssnar på den.

* Känn ingen sorg för mig Göteborg - Håkan Hellström
Känsla. Och kärlek.

*. Plans - Death cab for cutie
Monsterhitar som "Soul meets body"," I will follow you into the dark" och "Marching bands of Manhattan" ger ett fantastiskt första intryck! Efter en genomlyssning var jag fast.

* A rush of blood to the head - Coldplay
Mästerverket från Coldplay. "Green eyes" är en av tidernas bästa låtar och återfinns på skivan.

* A weekend in the city - Bloc Party
Indierockband med ett mäktigt sound. Senaste skivan är tyngre än "Silent alarm", som visserligen också är en höjdare. Mina personliga favoriter på skivan är "Waiting for the 7.18" och "Song for Clay (Disappear here)".

* Pennybridge Pioneers - Millencolin
Känner sommar, Slottsskogen och en 3,5:a. Lovely! Bjuder på mer röjarlåtar än bara "No cigar".

* Elephant - White Stripes
Rock när den är som bäst. "Seven nation army" är det största dragplåstret, men "The hardest button to button" och "The air near my fingers" är rediga spår. En klassiker.

* Toxicity - System of a down
Den skiva som innehåller "Aerials", deras riktiga breaktrough. Denna skiva har ett tyngre sound än de senare "Mezmerize" och "Hypnotize" som är mer "outside the box". Titeln på albumet avslöjar om det bästa spåret..

* Is this it? - The Strokes
Fan va bra de är!! Hultsfred -06, The Strokes, Emilia, Elin, Helena och jag. Som bäddat för succé. Öppningsspåret samt "Last nite" är feta, liksom de andra låtarna.

Det var det.. Det finns ju fler som förtjänar cred, men var sak har sin tid! Min tid är ute för längesen, jag skulle ju hinna läsa ut kapitlet om forntiden innan bedtime. Får jobba på det nu.


Kommentarer
Postat av: Mrs.Sneaky

Jag tror faktist bara att det är du som har problem med inloggning på bloggis...tråkigt men antagligen sant! Kämpa på med forntiden, och glöm för gudsskull inte Magnus Ladulås!

2007-09-14 @ 07:48:32
Postat av: Zicko

Thank UUU!
Nu vet jag vad jag ska tanka hem....Jag är helt med på dilemmat om att ranka almbum....kanske kommer det en lista på min blogg snart...Jepp, jag har börjat igen!

2007-09-14 @ 10:33:53
Postat av: Diddi

TUR för dig att du, med dina smitningsfasoner, inte är med i torsdagsgruppen!

2007-09-15 @ 09:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback