Planering/schmanering

I detta nu vet jag inte riktigt varför jag ens har en kalender.. Jag kan inte planera mina dagar!! Visserligen tänker jag inte ge mig själv all skit. Boven i dramat är ingen mindre än min kompis schemat för Komvux. En lektion på två timmar varje dag - mitt på dagen! Jo men visst - lägg ett schema för Karin så att hon varken kan göra något innan eller efter lektionen. Då blir det åka av.

Men nu är det ingen idé att vara bitter och gnällig. Har just spikat att det hinns med ett gymbesök imorgon innan min lektion (singular) kl. 10.50.

...

I övrigt, ja vad kan sägas? Samhällskunskap är ljuvligt. Där kan du faktiskt sitta och lyssna i två timmar och förstå och känna intresse. Läraren verkade dock måttligt road över att jag och en tjej till var nya i gruppen på dagens lektion. För honom innebär det att gruppen numera består av drygt 30 pers som planerar att fjäska sig till ett MVG.

...

Holy crist! Insåg just att det är någon dokumentär (eller whatever) om 11/9 på tv3 nu! Som tur är var inte programmet slut. Det håller på ändå till 24.00. Tyvärr kan jag inte sympatisera med amerikanerna, såsom många gör. Det är absolut inte OK att använda de medel som "terroristerna" använder, men heller inte att klampa in i mellanöstern som om det vore sitt eget vardagsrum och styra och ställa. Att amerikanarna inte kan inse hur många fler liv de har släckt jämfört med kapningarna? Dessutom är det inte terroristerna som är det värsta martyrerna. Det gör mig lätt illamående.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback