Tasty

Med en flaska tasy vin, två vänner sedan barnsben och en fartfylld thriller var kvällen fulländad. Mycket moget enligt min mening. Helt plötsligt kan man faktiskt använda söndagen till något annat än rehabilitering. Skitsmart.
Hade jag inte redan varit så ansvarstagande att jag faktiskt varit på gymet två gånger denna vecka hade kanske en visit imorgon varit en idé. Jag håller tummarna för att det ska bli en åktur till Vårgårda och se en vän kasta sig ut i fria luften från ett plan på x antal meters höjd. Läckert.

Appropå "läckert" - det är ett otroligt underskattat ord. Det finns flera olika scenarion då ordet ger extra krydda. Någon som fattat detta är min lärare i Samhällskunskap - Stefan. "Något som var så himla läckert med sossarnas majoritet i valet 1953 (med reservation för felaktigt årtal) var att...." Effektfullt och småkul.

Dagens mest ångestframkallande:

Mamma: (Kommer upp på övervåningen) Var är du Karin?
Jag: Jag är i badrummet, vad vill du?!
Mamma: ... Jag tänkte bara ge dig en sak...

Och där stod jag med två par nya Björn Borg trosor och kände mig otacksam, dum och skamsen. Jag förtjänar inte henne ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback