Rare

Brukar inte skriva särskillt mycket om innebandy, men efter gårdagen skulle jag vilja säga att det är läge. Kaboom, vilken energi vi satt på! Hela vägen från Ström till min mamma och pappa på läktaren rörde sig en otrolig intensitet. Läktarn var mer välfylld än tidigare, plussa på ett 50-tal till och det var ungefär lika många som såg våra beundransvärda F16 hästa sig i JSM-slutspelet.

Vårt vitfärgade landskap ser närmast magiskt ut. En vinter som denna, säg vem har sett det här i Göteborg? Jag kan knappt minnas senast snön faktiskt låg kvar i mer än 24 timmar. När det snöar blir det slask, det är så vi gör det här i Götet. Sorgligt nog. För om vi under vintermånaderna december, januari och februari kunde vakna upp och se ett förtrollande landskap som nu, skulle jag gissa lite wild and crazy att antalet självmord skulle sjunka aningen. Uttycket "Det är som en saga" har brukats i ett helt annat sammanhang innan (involverat en viss mängd alkohol) men passar onekligen när ens ögon får skåda snöklädda hängbjörkar.

I detta euforiska tillstånd begav sig ett gäng svartklädda rävar ut i nederbördens eget liv. Julia "Överraskningen" Rudh hade på sig en rånarluva för att värma öronen. Ett uppvärmningsvarv senare var det underställ av och shorts på. Med halvfulla läktare genomfördes en riktigt bra målvaktsuppvärmning.

Hade jag i omklädningsrummet innan match nuddat en viss kvinnlig tränare hade jag fått brännsår. Den människan har en del energi i sig.


När känslan av att vi alla ville vinna fick utlopp i en match mot Falun gick det så rätt, så rätt. Tittar man både ett och två år tillbaka känns det överjävligt skönt att slippa depressionen som kommer ur en förlorad kvartsfinalserie. Fattar precis hur surt, trist, jävligt, jobbigt och ofattbart det känns för Falun.

Men det kan de gott ha.




Uppsnappat på bänken:
- Snusar hon, eller ser hon bara ut så?
- Det är så hon ser ut.


Familjen som vi blivit förgyller tillvaron i detta fantastiska polarklimat! Kärlek.


Kommentarer
Postat av: losse

haha, fin kommentar:) jo jag tänkte vi kunde satsa på att höras på söndag, har du nåt viktigt för dig då tro? jag har vad jag vet inget för mig då, så jag tänkte vi kunde smida lite planer...ni kommer trots allt snart!

2008-03-27 @ 02:25:31
Postat av: cake

jag vet, jag håller en countdown på min mobil! det är mindre än 4 veckor kvar tills vi kommer! längtar så jag håller på att gå av =) ska bli så kul att ses igen! tyvärr faller det sig så illa att vi har match på söndag, i sthlm. så är borta hela dagen!( för mobilen blir aningen kostsamt va?)jag vet, jag verkar svårflörtad, men det är bara att det händer grejer hela tiden! ska jobba veckan ut nu också, tror ev. en sväng in i nästa vecka med. kanske är bättre för min del att vara realistisk och säga att nästa vecka är bättre att ringas, om du inte kan ikväll (torsdag)?

2008-03-27 @ 07:26:53
Postat av: losse

oh no baby, har inte varit hemma pa hela dagen, kom nyss hem! men ja, jag tror nog nasta vecka later som en battre ide...mandag kanske?

2008-03-28 @ 02:07:50
Postat av: cake

tror att måndag blir bra! har ingen träning då :) ska ev ner till varberg o kolla innebandy, men känner inte riktigt för det idag! men om det blir så hör jag av mig, men vi bestämmer måndag!!

2008-03-28 @ 17:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback