Sladd-mania

Jag säger som min goda vän och vapendragare Sara:

- Vi kan ju iallafall inte klaga på att vädret är enformigt.

Jag uppskattar obviouisly inte snö och vinter, men under gårkvällens pudersnö-produktion hade jag en riktigt trevlig kväll med mina pals. Bitterheten hade liksom lämnat mig och overgått i en harmoni. Rätt bra kändes det. Jag började inte ens svära av att det var runt -7 grader och ett decimetertjockt snötäcke över bilen vid hemgång.

Mognad.

Slirade runt lite med vad jag trodde var en bil med vinterdäck. Av min darriga körning i en rondell att bedöma misstänker jag att NÅGON tjuvat med att byta till sommardäck.
Min passagerare var väldigt fascinerad av flingorna som föll. Strålkastarna på bilen i kombination med kvällsmörkret och stora, vita snöpartiklar resulterade i en tunnel på väg mot framtiden. Stämningen i bilen var alltså mystisk. Men varje gång man träffar Sara är det så - lite poetiskt och härligt!


Har sedan några månader tillbaka fått höra att fransk hiphop is the shit. Med tanke på att jag inte ens gillar hiphop särskillt mycket var jag skeptisk. Men eftersom fransmän faktiskt har rätt mycket bra att komma med (Yelle och Phoenix) har jag äntligen tagit mig samman och känt in den franska hiphopkulturen. It IS the shit.

Har lust att hålla ett riktigt hyllningstal för Frankrike. Planerna för kommande sommar/någon gång i framtiden talar för att San Tropeeez kommer intas, likaså Marseille - Provence. Mästerverk från la France:

Phoenix - Run Run Run
Yelle - Je veux te voir
Yelle - A Cause Des Garçons


och så då Soprano.


C'est de la Merde!

Kommentarer
Postat av: losse

jag gjorde ett försök, men du var på innebandymatch! hur som helst, gissa vad jag gjort...jag har mailat tyra och skrivit att vi är såna stora fans och att vi vill ha biljetter till hennes show, haha. så vi får se hur det går...jag börjar vid halv 12 imorgon, så innan dess kan jag ringa om det passar damen...

2008-03-24 @ 14:51:48
Postat av: cake

jaha! ja, vi spelade kvartsfinal idag så jag var inte hemma. ja men jag är hemma imorgon, om dom inte ringer och vill att jag ska jobba, men det tror jag inte! så det är bara att ringa!

2008-03-24 @ 19:05:35
Postat av: cake

ps. hett med tyra banks show! gäller bara att inhandla kostym och finskor så man får vara med :)

2008-03-24 @ 19:35:00
Postat av: halal sara

Proud to be in the blog of Cake.
är löjligt sugen på att resa med dig en vacker dag.

2008-03-24 @ 22:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback