Tänk till

Igår berättade Marcus att jag/min blogg  inte längre fanns med som "snabbknapp" vid hans adressfält eftersom det var så längesedan jag uppdaterade. Let's call it a dealbreaker.

Ämnet jag vill ta upp är mig bekant genom mitt intresse att läsa födelseannonserna i GP. Det blir som ett beroende; Vem har joinat oss denna dag? Med betoning på vem. Det är nämligen riktigt jävla skrattretande vad föräldrar är kapabla att döpa sina barn till. Och den pågående trenden är jag inget fan av. Jag blir faktiskt aningen förbannad när man slänger in en massa obefogade h:n överallt. Exempel:

- Noah
- Ellioth
- Norah


Exakt NÄR uttalar man dem? Missänker att det beror på att man vill hotta upp ett annars tråkigt namn. Själva konceptet som verkar gälla nu är att döpa sitt barn till något så ovanligt som möjligt. Resultatet blir då att alla barn kryper runt och heter Tindra. Spare me, snälla.

Mitt tips till alla föräldrar som vill ge sitt barn ett udda namn; Titta en sväng på födelseannonserna INNAN. På så vis slipper vi alla obehaget av ett "egenkomponerat" och speciellt namn written all over the fucking place!

Kommentarer
Postat av: sars

härligt att du är tillbaka. har saknat dig bland mina bloggklick!

2008-03-16 @ 00:09:03
Postat av: sars

ps. håller verkligen med

2008-03-21 @ 20:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback