Att växa upp.

Det känns som igår vi satt i källaren hos E. Magnusson och kollade hyrfilm och mölade popcorn. Vi var unga, oskyldiga och världen väntade på oss. Tiden har likt mina 60 meters-ruscher gått med ljusets hastighet. Snart är man helt grown up. Vissa av oss iallafall. Och att vår sladdriga vän E. Sandberg skulle vara den som först av alla på riktigt blir yrkeskvinna hade jag svårt att tro när vi iklädda mjukis och extrem sidbena satt i Magnussons källare.

Sandberg, som även går under nicknamet "Slang" kommer om ca 2 år vara redo att ta blodprov, proppa i piller och klämma lite lätt på en ömmande kroppsdel.

Jag tror inte jag är den enda som tänker "hjälp...!"

=D Fast vi gillar ju vår Slang. Och hon är den som får de där tindrande ögonen och engagerade kroppsspråket när hon pratar om sitt blivande yrke. En fantastisk person privat och en blivande fantastisk nurse - nurse Slang.

Det var inte direkt min avsikt att få detta inlägg att handla enbart om Slang. Mer att den man en gång i tiden hjälpt att hålla undan håret vid pizza-time och stampat sönder Park Lanes dansgolv ska hjälpa människor i nöd. Vi förändras helt enkelt. Och antar andra roller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback