Tracklist Angello & Ingrosso.

Dessa gentlemän från la Suède avslutade Sensation i Köpenhamn. Och thank you Thorn för detta. Bra skit. Så här såg deras set ut. Notera att låt nummer 1 i listan saknar titel. Det stör mig nåt fruktansvärt då den fick igång min vev-arm så jag dagarna efter hade känning av någon typ av inflammation i just vev-leden.


1. ???

2. Wippenberg - Chakalaka (Original Mix)

3. Boris Rush - Miami Push (Original Mix) w/ Daft Punk Acapella

4. Steve Angello - Sleep Dear Sweet Gypsy (Dirty South Bootleg)

5. The Prodigy - Smack My Bitch Up (Original Mix)

6. Substate - Horizon (Mac Zimms Remix)

7. ???

8. Daft Punk - Around The World (Sebastien Leger Remix)

9. Steve Angello - Trixx

10. Sidekick - Deep Fear w/ Rune - Calabria

11. Dirty South feat. Rudy - Let It Go + D. Unity - Rythm district 101 (Original Mix) + Faithless - Insomnia Tool

12. Josh Wink - Higher State Of Consciousness (Steve Angello Remix)

13. Be Satisfied (Swedish House Mafia Bootleg)

14. Eric Prydz - Pjanoo w/ Danny Tenaglia + Celeda - Music Is The Answer (Acapella)

15. Plastikman - Spastik (Dubfire Rework) / The Aztec Mystic - Knights Of The Jaguar / M.A.N.D.Y. & Booka Shade - Body Language

16. Da'Others - Flight 887 (Andrea Saenz Robots Memory 7E Mix)

17. ???

18. Energy 52 - Café Del Mar

19. Pryda - Europa

20. Axwell & Sebastian Ingrosso - Together

21. Colplay - Viva La Vida (Laidback Luke Bootleg)

Låt nummer 13 i listan var nåt av det sjukaste jag hört. Angello & Laidback Lukes megahit Be i en mix med Benny Benassis klassiker Satisfaction. Eufori. Samma sak med nummer 4, Sleep Dear Sweet Gypsy, som är en mix av klassikern Sweet Dreams av Eurythmics och Angellos sköning Gypsy. Vad jag minns var det nära till tårar. Och såhär i efterhand saknar jag min plats på dansgolvet. För när de spelade nummer 14, Pjanoo vs. Music is the answer, som förövrigt är en av de mest lyckade mixar jag hört, kokade det vita havet på Parken Arena. Pulsen passerade fan max och händerna nuddade manetera i taket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback