100 %

Det verkar vara en fin höstdag idag. Klockan är blott 08.50 och jag har varit vaken i 55 minuter. Hade idag inget tvång att gå upp tidigt då inget obligatoriskt i skolan är schemalagt på onsdagar. Just därför ville min kropp lägga sig innan midnatt igår och således känna sig utvilad redan 07.55. Fast känner jag mig utvilad? Själva tanken på att inte kunna sova när man får gör mig irriterad och vips blev det en sån där grinig morgon där man gärna slänger iväg ett och annat fult ord åt den sega datorn, att håret ser ut som fan för att man precis klippt det och inte lärt känna frisyren och åt allt annat som känns sjukt jobbigt just för tillfället. TYPISKT.


För att försöka återställa humöret kör jag på en metod som kommer att bli lite av höstens signum, nämligen fake it 'til you make it. Människor och i synnerhet vi svennar har en tendens att falla in i den djupa höstkoman. Denna koma kännetecknas av bitterhet, matthet, likgiltighet och det görs i stort sett inget vettigt. Men herregud, låt oss INTE slösa bort närmare ett halvår på att vara hobbydeppiga. Nej, i år kör vi 100 % höst!


Fejka att vi gillar hösten helt enkelt! Vi kan fejka att vädret är ok trots att det regnar. Vad är felet med regn egentligen? Ska man sluta leva och göra roliga saker p.g.a. lite vatten från skyn? Sjukt. Sjukt att jag kommer på mig själv med att tidigare år ha känt mig likgiltig inför olika event under hösten. Att den allmänna inställningen under hösten precis som vädret är ruggigt negativ. Nej, i år kör vi 100 % höst!


I ett av mina goa gäng satt vi och styrde lätta planer för den sena hösten/vintern. Skulle vi kanske ta en restresa till Gran Canaria, skaffa bränna och dricka drinkar med tropisk frukt i? Nej, i år kör vi 100 % höst och skräller med en kryssning till Tallinn. Eftersom vi gillar hösten vill vi inte resa ifrån den till någon svettig strand, det har vi fått nog av. Är det höst så är det höst. 100 % höst.


...


Fick precis ett sms av en av värdinnorna för inflyttningsfesten på lördag där det önskades bra musik till tillställningen. Givetvis ställer man upp.


...


Något som INTE är ok är att det på tv4 just visades två reklamer I RAD för Christer Sjögren. Den människan ger mig the creeps á la Lars Adaktusson, Bo Lundgren och andra äldre män med käcka, perversa och vidriga leenden.


...


Dags att fortsätta vad som kommit att bli en fantastisk morgon med frukost och egenstudier på biblioteket. Och hela tiden intalar jag mig själv att det är kul, skolan är kul och hösten är kul. Fake it 'til you make it.


Kommentarer
Postat av: Gretl'

100% Höst-Karin är här!!

Postat av: Ja det var jag igen...

Tallinn kan bli såå hett.. och inget jävla tramsande om Vilnius och Riga nu. Tallinn is the shit. 100%.

2008-09-24 @ 12:42:02
Postat av: classe

Det finns inga dåligt väder bara dåliga kläder.. lets go 1oo%

2008-09-24 @ 21:46:46
Postat av: cake

Japp, nu är hon här :D 100 % höst ser redan lovande ut!

2008-09-25 @ 00:10:06
URL: http://cakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback