"...hennes intresse för korrespondenskursen hade svalnat."

På torsdag skall den juridiska seminarieuppgiften vara färdigskriven och implementerad i min hjärna. "Samtliga seminariedeltagare skall vara förberedda att presentera sin PM samt delta i en diskussion utifrån samtliga frågeställningar". Oh, yay... tänk att få äran att läsa upp sitt försök till rättsanalys. I would sure be a happy soul. På KTB har jag idag tillbringat 9 ½ h, min presentation saknar 2-3 sidor och jag hoppas att morgondagens timmar kommer räcka för att producera detta. För att göra uppgiften mer appellerande bestämde sig Susanna för att författa analysen som en novell, en mer levande berättelse om stackars Paola Faccini Dori som bara inte kunde låta bli att anmäla sig till en korrespondenskurs i engelska. Detta gjorde faktiskt denna dumma kvinnas öde mer intressant.

På den välbehövliga lunchpausen gjordes ett besök på ICA för att investera i skumtomtar och saffransgifflar... Saffran är en fin krydda har jag hört :). Man riktigt ler av saffran, ett sånt där innerligt, och lite fånigt leende. Tur man kan i sig det genom att äta gifflar! As we chewed along on our treats, surfade vi runt bland trevliga youtubeklipp such as:



LÄGG FÖR GUDS SKULL MÄRKE TILL LJUDEFFEKTERNA! De gör halva grejen. :)


Nya tag imorgon - ge mig.
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback