La la land.

På fjärde våningen på KTB har de senaste dagarna suttit en mycket obehaglig och skum tant med tvivelaktig doft. Det cirkulerar nästan jämt äldre damer och herrar med förstoringsglas som läser gamla tidningar, men den här bitchen är något alldeles extra. Egentligen ligger det nog en tragisk historia bakom det hela, något kriminellt enligt mina misstankar. Hon kommer varje morgon med ett pennfodral och en mapp som hon dunkar ner på bordet. Hygien är för henne ett odefinierbart begrepp då hon luktar mycket skarpt. Mappen hon dumpat på bordet med ett duns tittar hon på med elaka ögon för att sedan dra den djupaste sucken man kan tänka sig. En, två och tre svordomar tar rygg bakom det gröna molnet av andedräkt och peppen är totalt frånvarande. Detta svärande upprepas i olika nivåer av suckar och volym under kommande timmar. Hon gör frekventa noteringar på de papper som legat i mappen och med jämna mellanrum suddar hon frenetiskt. Dessutom har jag lagt märke till hennes ryckande vänstra överläpp. Ser ungefär ut som när det kliar i näsan...eller under läppen.

Dagen till ära satt ett glatt gäng studenter från typ förvaltningshögskolan och planerade sitt grupparbete. Gruppen bestod av fem personer och då fyra av dessa viljor ville stå i rampljuset (den femte medlemmen agerade åskådare) blev samtalsvolymen snäppet högre än den brukar vara på just våning 4. Den suspekta djävulstanten suckade högre och högre över den höga volymen tills hon fick nog.

"Tralalalalala!!! Störde jag?"


Hennes hårt-mot-hårt bet inte riktigt på ungdomarna, utan volymen höll en jämn och hög nivå tills gruppen begav sig, strax före 13.00. Sen tror jag hon fick lugn och ro. För vi europakids har en ganska laidback approach, tillsammans med de tre handelskillarna som brukar göra oss sällskap och ge oss spontana tips. Idag behövde jag t ex inte använda uppslagsboken utan fick lära mig att municipality betyder kommun. Jag slängde ut frågan i luften med avsikt att kanske Kim eller Susanna skulle svara, men innan de ens hann fundera säger den tunna mannen med kammat hår att det betyder kommun. Fräscht.

Då jag sitter på KTB och skriver brukar jag periodvis plugga in lurarna för att öka tempot, vilket gjorde att jag idag fick tid att lyssna igenom ett par skivor. Och det är här jag återknyter till "tralalala", för på Ministry of Sound Club Files 7 hittade jag en fet, riktigt jävla fet låt - La la land.



La la land - Menini & Viani feat. Christian Key.

Och på tal om uppslagsböcker och engelska finns en jävligt käck sida -
tyda.se - som periodvis används flitigt. Sista timman på biblioteket spenderades idag med att läsa en publikation av Nobelpristagaren i ekonomi 2008, Paul Krugman, kallad "Geography and Trade". Då den innehöll en del främmande ekonomiska facktermer på engelska klickade Kim och jag in oss på tyda.se ett antal gånger och insåg att vi fram tills då gått miste om den skönaste funktionen på hela sidan! Nämligen den att man kan lyssna på hur ett ord uttalas. På engelska är det inte lika festligt, men klickar man på de svenska orden kan man få sig ett riktigt gott skratt eftersom mannen som talat in uttalen är från norra Sverige och har betonings- och uttalsproblem. I strongly recommend you try it.

På Club Files 8 blev jag kär i både en, två och tre beats. Jag skulle vilja kalla det electronic love.



Electronic Love (Club Mix) - Christian Weber.


Sånt där skönt progressivt bortsvävande :) I'm in love.

Till den mer feta biten vill jag applicera Mexican Dog. Observera den störda videon med dogsen!



Mexican Dog - Tube & Berger.
...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback