Education.

Jag har under februari månad lyckats med att inte en enda lördag sitta på en förfest helt upptagen av Melodifestivalen. Hurra hurra hurra! Detta är värt att firas då jag tidigare år alltid hamnat på tillställningar där schlagertramset står i centrum. Jag fick kalla kårar då public service började påannonsera om de kommande tv-sändningarna. Ännu ett år med Lena PH, Lasse "Fuckface" Lind, Ingela Pling, Kempe och Shirley Clamp (Hate her) hade varit i närheten av min limit. Så thank you Thorn för ett år utan schlagerhysteri.

Dock måste jag erkänna att jag har en viss kärlek till Amy Diamond. Jag minns när What's in it for me? kom på radiostationen som var på inne på MQ en dag när jag och min homie Slangen var på stan. Vi stannade givetvis i butiken tills låten var slut. Att jag inte har hennes album är ett mysterium när jag tänker efter. Shooting star, Champion och Thank you gives me the chills. And I'm proud of it! =D

Sen ska jag inte sticka under stolen med att Alcazar lyckats få min vevarm att gå igång from time to time... På deras lista hamnar Crying at the discoteque på förstaplats. Där snackar vi partyhöjare!



Crying at the discoteque - Alcazar

...

Visst kan man ha inflytande utan att ens försöka. Bara ens blotta närvaro kan ge mersmak. Vi snackar house education. Schlager-Marianne och Singer/songwriter Fredelicious har öppnat hjärtat för house och jag ställer mer än gärna upp som handledare i utbildningen.

Beroende på vilken typ av house man föredrar finns vissa must haves. Själv är jag svag för feta basgångar som går åt undergroundhållet, men all annan typ går också in i hjärtat lätt som en plätt. Det går inte att välja helt enkelt.

Ett par must haves:

Hello - Stevens and Marcellus

Ibiza Mi Amor - Philippe B

Blink - John Dahlbäck

Hot hot hotter - Laidback Luke

This is not Miami - Sander Kleinenberg

Keep On Rising - Ian Carey feat. Michelle Shellers

Together (Tocadisco Mix) - Axwell & Sebastian Ingrosso

In My Arms - Mylo

The Drill - The Drill

Get Down - Todd Terry All Stars feat. Kenny Dope, DJ Sneak


Streetgirls (Tocadisco Remix) - Tocadisco feat. Al-Mer

Samt allt med Benny Benassi.
...

Ett liten grej bara: Kan man inte avgöra när man skall använda de eller dem så är det bättre att använda dom i många fall. Det retar iallafall gallfeber på mig när man skriver dem när det egentligen skall vara de. Å fyfan, sluta upp med det NU innan jag sliter ut ögonen!

// Schlager Snake.

Dagens Ps.

- Karin, två ord. Två ord som var droppen som fick bägaren att rinna över. Två ord.
- Carpe diem?
- Ja. Du känner mig.


...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det en norrman?

2009-02-27 @ 13:52:34
Postat av: Anonym

ja. en.

2009-02-27 @ 13:57:35
Postat av: Anonym

är de en mediapersonlighet?

2009-02-27 @ 17:51:57
Postat av: Anonym

ja, han har ju vart med mycket i tv..

2009-02-28 @ 01:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback