Dansare?

Idag på jobbet startade jag och Andreas en diskussion ang. The Killers låt Human. Exakt vad menar man med "...or are we dancers?" Andreas var helt utom sig och tom på förslag. Min teori handlar om att just "dancers" syftar på att vi i grund och botten lever för helgen och att få veva den där rackarns armen fredag och lördag kväll. Jag ser mig som en dancer av rang vid just de tillfällena iallafall. Jag tror förövrigt inte mycket om mig själv, men ibland så kommer den där halvt osanna självbilden så det skriker om det. Åter till diskussionen, vad menar dom? Är vi människor eller dansare?

Senare kläckte Andreas en ny trolig förklaring. Han tänkte lite att vi är som marionettdockor, att vi styrs av någon/några i större skala och egentligen inte gör vår grej. Lite den. Kan det vara så? Då känner jag givetvis lite Master of puppets med Metallica--vibb..

...

"Grattis till examen Selma G! Nu är dina studier äntligen slut och du ska nu inleda din kariiär som yrkeskvinna! Blabla blablablabla, bla blabla... blabala (in a nutshell). Lycka till, önskar Selma T, Selma B och Selma KÅT."

...

- Jaha Karin, hur gick det med dina studier nu egentligen?
- Åt helvete.


Så, nu har vi rett ut det.

...

Min kvällrutin:

1. Laddar burken med Sex and the city.
2. Tar med datorn till min 90-säng.
3. Gör en skön playlist i iTunes.(Helst med tung house).
4. Pluggar in lurarna och trycker på play.
5. Startar Harpan.
6. Lägger Harpan i en härlig symbios med bra beats.
7. Stänger ner ovanstående när John gör entré. (Förutom SATC).
8. Startar SATC, slänger lampan och gör mig redo för sleepy-time.

Kommentarer
Postat av: Miss G

Tack Kåt!

2009-01-16 @ 23:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback