Arv.

Jag märker för var dag att jag blir mer och mer lik min mamma. Framförallt när det gäller vissa uttryck. Jag har t e x anammat "käckt" vilket är min mammas favorituttryck. Jag gillar det faktiskt. Nu är det alltså själva beteendet som börjat bita på mig. En del i dagens projekt var att försöka lista ut vilka datum jag arbetade som assistent åt marknadschefen på arbetsplats X. Detta var två år sedan och ja... jag kan väl säga att jag inte hade lagt exakta datum på minnet. Men, jag hade däremot sparat min agenda från 2007. Det är där mitt arv från mamma visar sig. Hon sparar på allt allt allt. Kan t o m tänka mig att det var mor min som en gång sagt till mig att spara mina gamla agendor för att det i framtiden kan vara bra att ha. Och som jag är glad att jag hade sparat den!
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback