Busy woman.

I min familj jobbar vi mycket med lappar och den som håller i rodret där är min mamma. I vanliga fall när folk skriver lappar till varandra handlar det ofta om att "Jag är och handlar" eller något i den stilen. När jag kommer ner till köket på morgonen för att sätta på första laddningen kaffe ligger det allt som oftast en lapp med mammas signatur på köksbordet. Mamma har tagit lappskrivandet till en högre nivå.

Ex. God morgon Karin! Idag kommer jag hem på lunchen. Om du vill ha bilen så går det bra, men det finns knappt någon diesel kvar så jag har lämnat lite pengar så du kan tanka. Pappa ska till golfbanan efter jobbet så det blir bara du och jag som äter middag. Det finns färdig tvätt i torkskåpet. Ha en bra dag! Kram Mamma

Ungefär i det stuket. Idag möttes jag dock av en helt annan typ av lapp.

"Hej Karin! Om du hinner, kan du väl dammsuga? Kram Mamma"

Jag ska se om jag hittar en lucka i min ganska proppfulla agenda.
...

Blickade tillbaka nästan exakt ett år då jag gick omkring och blev euforisk av The Return to Innocence och J'étais comme eux. Lyssnade även mycket på Lily Allen denna period. Och Suddenly I See med KT Tunstall. Det var en jävligt bra tid.



The Return to Innocence - Enigma



J'étais comme eux - Soprano feat. Demon One

Två helt fantastiska låtar. Love love love love love.
...

Kommentarer
Postat av: Sara slow

haha det första lappexemplet var himmelskt, däremot det andra påminner lite om min mamma. fast vanligtvis inga lappar alls.

Postat av: Anonym

Lappen om dammsugningen, har du kopierat den från köksbordet hemma? Mamma har nämligen en förmåga att skriva exakt dom orden..

2009-03-10 @ 02:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback