Dream on.

Jag har ett härligt kvällsnöje. Eller "efter-träningen-nöje" skulle man kunna kalla det. När jag har tränat så brukar jag slänga i mig ett par mackor av modell knäcke. Havre. While eating läser jag noggrant GPs bostadsbilaga. Inte för att jag är i färd med att köpa fastighet at the moment, eller om ett par moments framåt, men drömma kan man alltid göra. Hittade min drömbostad. En etagelägenhet på Viktor Rydbersgatan för ungefär fem och en halv miljon. Jag undrar om jag under min livstid kommer tjäna i närheten av den summan slantar. Eller drömbostad kanske jag inte vill säga, men den var fräsch, stor och central. Exclusive.

Jag brukar kolla om adressen låter flash, om bilderna är tilltalande och en must-have-feeling kommer till mig om lägenheten har tvättmaskin inside. Tänk så lyxigt.

De olika fastighetsbyråerna har sina för- och nackdelar. Danielssons har de i särklass fulaste annonserna. Ser hemmagjort ut. Allt text och alla bilder attackerar mig på en mindre smickrande vis. Det är bara för mycket helt enkelt. Där hade man kanske kunnat göra ett jobb. Där har vi en ingång.

Annars är det underhållande att läsa mäklarens beskrivningar av lägenhetens alla fantastiska ytor. Oavsett om det är värsta råtthålet vi snackar om finns alltid något med boendet som är himmelskt. "Välplanerad", "välskött", "fin", "väldisponerad", "rymlig", "härlig", "idyllisk", "modern" och "charmig". Adjektiven tar aldrig slut.

När det gäller "charmig" så tror jag egentligen man menar sunkig. När ska vi börja vara ärliga?
...

Kommentarer
Postat av: Sara slow

Jag älskar hur du kallar adjektiven för Verb! Självklart att charmigt = sunkigt. om man inte snackar om smakfull charm, men hur ofta existerar den?

Postat av: cake

Å herreguuuud! va pinsamt! detta ska jag ändra NU!

2009-03-17 @ 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback