Here I am, in love again.

Min iPod Shuffle är sjukt lurig. Den har berikat musikaliska liv. För när man lyssnar på den hör man bara ett skönt beat, man går ingenting på låttitel eller artist. Så när jag har slängt in lite nya tunes så tvingas jag verkligen LYSSNA på dom. Problem uppstår dock när jag verkligen fastnar för en låt, och då inte kan se vad den heter. Detta hände i måndags då min twistade skalle fullständigt försvann in i en annan värld när en låt spelades. I fell in love med låten och hade ingen aning om vad den hette. Ungefär som mannen i tunnelbanan i New York. Han såg den vackraste kvinnan han någonsin sett. Han hann aldrig gå fram för att prata med henne, men han mindes hennes utseende och målade ett porträtt. Han kunde inte få henne ur sitt huvud utan gjorde något som egentligen är ganska creepy... Han satte upp porträttet över hela stan, som en efterlysning. Och några dagar senare så hörde kvinnan av sig och de är nu ett par.

Jag kände mig precis som mannen i tunnelbanan. Jag hade hört det grymmaste på länge och ville inget annan än att på reda på vad låten hette, vem som hade gjort den och vilket album den kom ifrån...

Idag, onsdag, har jag hittat min kärlek. Den heter Kinetic (ATFC Remix) och det är Golden Girls som gör den. Skivan jag fick den ifrån heter Hed Kandi: Twisted Disco.



Kinetic (ATFC Remix) - Golden Girls.

...

Kommentarer
Postat av: Jessica (annelis syster...)

Grym låt! den åkte in på spotify-spellistan utan ett tvek! Tack :D

2009-03-04 @ 22:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback