PISS.

Min syster har en rolig kylskåpsmagnet, jag tror den är lila. På den står det:

"När jag vaknade i morse så var den här dagen förstörd."

Denna magnet var det första jag tänkte på vid mitt uppvaknande. Idag identifierar jag mig med den. Gårdagens vansinnigt vackra väder är long gone och det är dimma och grått ute. Jag måste även leta upp en två år gammal agenda för att kolla upp vilka datum jag arbetade på ett ställe, vilket känns som ett jobbigt projekt. Har jag ens kvar en två år gammal agenda? Åh, en dag av klagan is coming!
...

Såg just på nyheterna ett reportage om hemläxhjälp. Där kunde man anställa en lärare för drygt 300 kr för en 45 minuter lång privatundervisning, á la hushållsnära tjänster. Reportern i reportaget frågade dottern i familjen som anställt en privatlärare:

"Är det rättvist att få hemundervisning såhär som ni får tycker du?"
"Ja det tycker jag. Vi har ju valt det själva. Dom andra kan ju också få det om dom vill!"


Ok lilla vännen,

1. För att ni har valt att få extrahjälp själva innebär inte det att det är rättvist. Eller är det bara jag som lärt mig att ordet "rättvist" betyder något annat? Antar att dyslexi eller bara allmän efterblivenhet råder här.

2. Javisst, detta är ju något som alla barn skulle kunna utnyttja. Förutom den lilla detaljen med att det kostar röva. Lilla stackars rikemansbarn har ingen aning om att det finns människor som inte kan betala denna oanständiga summa för sina kids. Här är det bara borgerlig dumhet det handlar om.
...

Och nu gästar Christer Sjögren OCH Pernilla Wahlgren morgonsoffan i tv4. Jag konstaterar att denna dag bara kan bli bättre.
...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha karin, din blogg gör att även mina gråaste dagar känns som vilka sommmardagar som helst :)

2009-03-16 @ 15:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback