Vill du dansa för mig?

Sara Slow och jag har påbörjat en mycket fin tradition. Har man inget att göra eller bara vill bli allmänt upplyft så ger man helt enkelt varandra en dans. En dag i veckan som var, minns inte vilken, låg jag som en död sill i sängen och Slow var DJ vid mitt enkla soundsystem i form av vita, vackra speakers. Denna människa har ett öppet härlig sinne för musik och satte min playlist "Bra skit 3" på shuffle. Hon fick energi av sitt gröna te som hon druckit tidigare och började med beatets hjälp att svänga runt lite på mitt rum. Hon utnyttjade den ganska fattiga golvytan maximalt genom varierade moves framför mig och framför spegeln. Slow har ett mycket trevlig trix - att freestyla med i låtar. Hon blandar sång och beatbox light så man själv blir sugen på ett litet jam. Anyway, dansen gjorde min dag och man blir glad av det, helt enkelt.

Jag visste mycket väl att Slow skulle kräva någonting tillbaka vilket gav mig lätt ångest då min estetiska gen inte blommat ut på samma sätt som hos henne. Och visst, idag pep det i telefonen och jag läste:

"Vad gör du kvinna? Vill du dansa för mig?"

Trots mild ångest är jag ingen mes utan bjöd över henne för en dans. Hon intog sittplats och jag flängde runt samtidigt som dagens outfit valdes ut. (Givetvis med hjälp av Slow.) Hoppas min föreställning var lika het som hennes! =)
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback