Vad händer jao?

Igår...

...mötte jag upp Dan Banan och spelade ett par omgångar Shaun White Snowboarding på Xbox - Hett! Trillade dock med stackars Shaun på huvudet många, många gånger. Kontrollen var jag nämligen inte helt van vid.

...inhandlade jag ett par skor som jag länge suktat efter. Jag kunde bara inte hålla mig i en och en halv vecka till. Det är bäst att jag älskar dom innerligt eftersom de är besudlade med otillåtna pengar från mitt sparkonto.

...fann jag mig rotandes i familjens garage efter en tång. Var nämligen djärv och köpte en ring till mitt nätta hål i läppen. Bussresan hem från staden satt jag som ett barn i extas över mitt inköp och kunde knappt vänta tills ögonblicket då smycket satt på plats. Till min stora frustration gick det inte att skruva loss pluppen på staven jag redan hade. Den satt som berget. Läste intruktionen jag fått från peircingstudion och undrade vad jag gjorde för fel. "Kulan är gängad (höhö) och plattan är fast. Skruva motsols för att lossa kulan. Lite papper eller en kompress gör att du får ett bättre grepp..." Där stod jag med papper i käften och vred motsols med all min kraft utan att kulan rörde sig en millimeter. Det var då jag tog till tången. Då kunde jag ju bara INTE misslyckas. Som en riktigt tacky tandläkare slet och vred jag, men ingenting hände. Jag lät det vara meanwhile.

...ringde jag upp fröken 1/6 av Sensation Amsterdam -09 crew - S. Gäfvert för att höra vart jag skulle möta upp henne och en annan sjättedel, A. Kananen.

Jag: Ja nu är jag vid Allum.
S.G:  A okej!
Jag: Är ni kvar inne på Ica så att jag ska komma in och möta er?
S.G: Ja, du kan komma in!
Jag: Okej men bra, då kommer jag här nu då.
S.G: Fast vi är vid Munkebäck. På Ica Kvantum.
Jag: Jaha, men då åker jag dit istället!

En liten detalj bara.

...kunde jag inte släppa tanken på den förbannade kulan som skulle skruvas av satt fast stenhårt. Så jag återupptog kampen hemma hos Kananen. Gäfvert menade att jag hade skuvat åt fel håll. Jag menade att det var helt ologiskt eftersom det för mig bara finns ETT motsols, och det är sett från mig, personen som ska skruva åt mitt vänster. Jag provade dock lite försiktigt att skruva åt andra hållet och då känner jag hur kulan faktiskt rör sig.

Okej, tänker dom att man ska hoppa ur sin kropp för en stund, se sig själv utifrån och sedan tänka "jaha, nu är mitt motsols åt höger" för att sedan hoppa tillbaka i kroppen och skruva medsols? It doesn't make any sense!

Kulan var nu iallafall loss och jag skulle bara sätta in ringen. På denna ring fanns dock ytterligare en kula att tampas med. Var den fastgängad? Satt den fast i två hål med hjälp av ringens spänst? Jag prövade att bända isär ringen men inget hände. Jag prövade att skruva loss kulan men inget hände. Eftersom jag inte hade tagit med mig min tång, och miss Kananens verktygslåda helt saknade en sådan, använde jag mig av en sax för att få lite mer kraft när jag skulle bända. Varför jag inte lyckades tror jag har att göra med karma. För när Gäfvert prövade så lyckades hon tydligen på första försöket. Det var alltså en kula som satt fast i ringen med hjälp av ringens kraft/spänst. För att sätta tillbaka kulan behövdes 4 händer. Mina två spände upp ringen och Gäfvert prickade in kulan mellan ringen. Nu får den fan sitta där nästan för alltid. Vilket jävla berg att bestiga!

...letade vi i flera timmar efter det billigaste transportsättet till Amsterdam i början av juli. Det billigaste alternativet, som nästan verkar för bra för att vara sant, var ett nattåg från Köpenhamn till Amsterdam. Problemet med detta alternativ var att man inte kunde boka en biljett om man var bosatt utanför Nederländerna. Kan någon förklara för mig exakt hur det fungerar? Ska man först då flyga till Amsterdam för att hämta biljetten? Why oh why?!

Idag...

...vaknade jag 07.40 av att jag drömde en vedervärdig mardröm. Here it goes: Jag tittar för tillfället sporadiskt på "An inconveniet truth" vilket innebär quality time med Al Gore. I natt drömde jag att jag och några vänner var på studiebesök hemma hos mr Gore och att min mamma ringde på min mobil och berättade att min padre var svårt sjuk. Jag skulle kastat mig på nästa flyg hem, men innan jag hann agera så vaknade jag. 07.40. För att sedan somna om.

...fick jag ett textmeddelande av Sara Slow varpå det bestämdes att Pärltorsdag skall återupplivas! Dessutom ska vi lura med pysseldamen Aronsson i vår härliga hobby. Detta kan bli bra!
...

Kommentarer
Postat av: Yeavert

"Det var alltså en kula som satt fast i ringen med hjälp av ringens kraft/spänst. För att sätta tillbaka kulan behövdes 4 händer. Mina två spände upp ringen och Gäfvert prickade in kulan mellan ringen. Nu får den fan sitta där nästan för alltid. Vilket jävla berg att bestiga!"



Påminner mig om en sexnovell jag läste en gång. Speciellt biten om där man spänner upp ringen och för in kulan.

2009-05-14 @ 12:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback