@ wööörk.

På mitt jobb, även kallat "arbetslägret" får vi inte ha roligt. För om man står i en gång bland ställage och ger ifrån sig ett flin, får man ett höjt ögonbryn kastat mot sig. "Här arbetar vi, sluta skratta" eller "sluta ha roligt nu, vi är ju på jobbet" kanske någon säger.

Men allt är givetvis på skoj. Självklart får man ha roligt på jobbet! Här förenar vi nytta med en god stämning. Idag tog inventeringen ytterligare fart. Jag och radarpartnern Jerra fick upp ett fasligt högt tempo! Dessutom kunde vi varva räkning på fingrar och miniräknare med att driva med varandras pinsamt dåliga minne. Tur att man inte jobbar med en drös sura gubbar, kärringar och andra idioter! Lirarna i bunkern håller riktigt hög klass. Och lika mycket som vi älskar att arbeta älskar vi kafferasterna!



Mina arbetsskor:



Med jämna mellanrum får man en papercut på härlig tjock kartong:



Trots fantastiska fördelar med mitt jobb, kan jag inte säga att det ska bli hett att gå upp i oanständig timma imorgon. Låt mig sova tills jag vaknar, känna in dagen i någon timma, ta en härlig dusch, lyssna på lite beats, dricka kaffe i godan ro. Låt mig.
...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback