Thanks to - YOU my life is upside down! (L)

Faaaan! Underbara melodi, beat och röst. CD Pool Club October är nykomlingen i iTunes och fyfanfisefan jag är kär. Vet inte om det beror på min tentaångest, men musiken biter på mig som det sjukaste lyckoruset. Lade in albumet på min Shuffle utan att ha lyssnat igenom det och vilket jävla geni jag är, för då LYSSNAR jag verkligen. Ger det tid, får rätt ljud = en ärlig chans.

Tagit mig an holländaren Rietbergens bok "Europe - a cultural history", vilket jag bävat för sedan kursstart. Men tydligen har jag hittat rätt sätt att bearbeta hans utsvävningar. Jag sållade bort skitsnacket om utomäktenskapligt sex och rätt var det var hamnade jag på kapitlet om franska- och industriella revolutionen. Jackpot. Spretar mina egna händer för att jag ska lyckas få ihop åtminstone en av dessa två tentauppgifter.

En av de skönaste låtarna på länge är Shadow on the Wall med Hannah. Dock finns inte den absolut bästa remixen (av Bimbo Jones) uppe på tuben. Orginalet är schysst, men mixen är sjukt mycket skönare.

Enjoy.



Shadow on the wall - Hannah.



Supernova (Original mix) - Marchand.




Broken-Hearted Girl (Alan Braxe Dub) - Beyoncé.

Det är mina lovers.
...

Kommentarer
Postat av: Gullet

Franska revolutionen.. Go Cake! :)

2009-10-26 @ 22:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback