Zoegas.

Jävlar i min låda. Gårdagens bussresa tog tydligen kål på mig, för imorse när alarmet gick av kl. 06.30 kunde jag inte röra mig. Jag sover som en gud i min säng och när det dessutom är kolsvart ute och regn i luften känns det avlägset med uppstigning. Men viking som jag är blev det ändå att kila iväg för att lyssna på "Andra världskriget i Europa" i ljuvliga hörsal Dragonen. Bara det att jag under de första 45 minutrarna satt och nickade och flaxade med ögonlocken. Fyfanfise vad hemskt det är när man inte kan hålla sig vaken när man måste. Och jag som har så lätt att somna på konstiga ställen och gärna i föreläsningssituationer. Ett par minuter innan paus petar min compadre Kim mig på axeln och föreslår kaffe. Tydligen var hon lika trött som jag och vi skaffade vårt koffein. :)

Jag insåg snabbt efter föreläsningen att jag inte kunde stanna på KTB för att läsa innan powernap. Jag åkte först vägen om Sportlife för att hämta mitt gymkort, sen var det raka vägen ner i soffan och jag somnade som ett litet barn. Nu är jag vaken och häver i mig Zoegas. Jag känner mig helt dimmig i mitt huvud. Känns lite jobbigt att inse att läsandet inte kommer bli gjort i den mängd jag hade räknat med. Varför finns inte studentlitteraturen som ljudböcker?

Men nä, jag sätter mig med fejset i Schulze nu.
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback