K to the T to the B.

Som alla andra studenter sitter jag och hetspluggar på KTB. Det har varit en kamp om platserna i de tysta läsesalarna idag. Jag hade tur att få en mycket belåten plats där jag intog kunskap om EU:s gemensamma utrikes- och säkerhetspolitik och det låga valdeltagandet i valet till Europaparlamentet. Det var en riktigt gemytlig stämning som rådde på biblioteket. Hade kunnat sitta där till stängningsdags, men när magen börjar ge ljud i från sig blv situationen ohållbar och jag tvingades traska hem och slänga ihop en liten tomat- och kikärtspasta. Nu är jag mätt, trött och har av någon anledning hamnat i sängen. Låt mig ligga här! Låt tentan bara vara ett dumt skämt så jag kan återgå till mitt liv som slacker! Men det är nog inte så...

... KTBs fördel är i normala fall dess öppettider. Men just nu, runt jul och nyår, har schemat ändrats till de morgonpigga och intensivas fördel. Jag kom verkligen inte upp tidigare än 9 idag vilket innebar läsning från kl. 11.00. Och nu stänger det kl. 17.00... värt att gå tillbaka för läsning i 1,5 h? Vart ska jag annars ta vägen? Får jag något gjort hemma? Hinner jag med en p-nap?

Jag tror på te. En kopp te och sedan utforska möjligheterna för ekonomiska biblioteket alt. Stadsbiblioteket. Pedagogen kanske har öppet längre? Så många frågetecken.... och jag är inte ens stressad.

Det kommer synas i tentaresultatet. Fuck it.
...

Kommentarer
Postat av: Selma T

Te duger bara till en sak, det är insomningsmedel. Inget bra plugginstrument mao!

2010-01-10 @ 01:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback