Konstaterat.

Min kära Mangan och jag slog fast över en chokladkaka att piano och stråkinstrument gives the chills. Speciellt när det kommer till house.

Mina favoriter i detta stuk är:

Be With You - Steve Haines
Once Upon A Time - Moss & Szade Feat Audrey Valorzi
Love Is On My Mind - Dogsax ft. Rietta Austin
Umbrella - Steve Angello & Sebastian Ingrosso
Get Down - Todd Terry All Stars feat. Kenny Dope, DJ Sneak
Something Good '08 - Utah Saints
He's A Runner (Fonzerelli Twisted Piano Dub Mix) - Star Alliance feat. Sheila Ferguson

...

Ligger och spanar på min skivsamling och brainstormar..

Min första skiva var nåt i stil med Absolute Dance 18. Den fick jag av min kusin Patrik som på den tiden var en Dj i storform. Innan dess hade jag dock samlat på mig X antal singlar samt stulit skivor av mina äldre systrar. Från deras rum hördes dunk utan dess like! Jag var så sjukt impad av basen från Annas rum. Där spelades Basic Element,  Faithless, Ace of Base, Snap! och den typen. Ni vet 90-talets guldkorn. Ur Jennys tillhåll hördes lite tyngre grejer á la Hypertraxx. För att inte tala om Best of skivan med Scooter.

När min rebelliska period startade vid ca 13 års ålder tog jag avstånd från allt som kallades elektroniskt. Det är här min skivsamling växer lavinartat. Svensk pop var min religion och Bengans och Skivhugget var paradiset. Jag älskar fortfarande Hellström, TSOOL, Ceasars, BD, Kent, Bad Cash, Mando och allt vad det hette. Och mer därtill. Men pratar vi pure pleasure så pratar vi också house. Ge mig bas, elektroniska slingor, heta röster och extendedmixar.

Nu kommer jag osökt in på diskussionen om house på klubbar. För mig är det knappt att det finns på kartan att lyckas dansa till något annat. Fine, allt går om man har feeling, emn vad jag inte kan förstå är folk som säger:

"Jag gillar det, men jag vet verkligen inte hur man dansar till det!"

Que??? Jag hänvisar till ett gammalt
inlägg för att göra Göteborgs dansgolv lite hetare.

...

Over.... and out.

...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback